سیداسماعیل موسوی روز دوشنبه در حاشیه همایش آموزشی ویژه مجریان و دست اندرکاران برگزاری انتخابات خوزستان، در گیت بوستان اهواز در گفت وگو با خبرنگاران، بیان کرد: پیش شرط انتصاب افراد در وزارت کشور در همه سطوح، بی طرفی و قانونگذاری است و اگر گزارش‌های موثقی واصل شود که یکی از عوامل اجرایی انتخابات اعم از فرماندار یا بخشدار، بی طرفی را رعایت نکرده، درباره آنها در وزارت کشور و استانداری تصمیم گیری می‌شود.

وی درباره وجود شائبه‌های جانبدارانه برخی فرمانداران و بخشداران در انتخابات ، گفت: ستاد انتخابات کشور تاکنون گزارشی از خوزستان و یا سایر استان‌ها دریافت نکرده است و در صورت دریافت این گزارش‌ها، هیات‌های بازرسی برای بررسی به استان و یا شهرستان موردنظر اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه اجازه دخالت هیچکدام از عوامل اجرایی را در انتخابات نمی‌دهیم، تاکید کرد: حضور ناظران و هیات‌های بازرسی نیز به برگزاری انتخابات سالم کمک می‌کند.

موسوی با بیان اینکه رویکرد وزارت کشور پیشگیرانه است، ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی در قوه قضاییه را ظرفیت جدیدی دانست که می‌تواند تخلفات در این زمینه را کاهش دهد.

انتخابات الکترونیکی نهایی نشده است

مدیرکل دفتر انتخابات وزارت کشور با اشاره به فعال شدن ستاد انتخابات کشور از اردیبهشت امسال، افزود: مرحله آموزش عوامل اجرایی و دست اندرکاران انتخابات اکنون در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: کشور آماده برگزاری انتخابات است و همه عوامل برای برگزاری یک انتخابات سالم بسیج شده‌اند.

موسوی درباره برگزاری انتخابات الکترونیکی توضیح داد: تاکنون بستر برای فرآیند احراز هویت رای دهندگان به صورت الکترونیکی فراهم شده که پیش‌بینی می‌کنیم امکان رای دادن تکراری، رای دادن با شناسنامه دیگران و یا رای دادن با شناسنامه افراد متوفی، غیرممکن باشد و سلامت انتخابات را در این مقطع تامین کند.

وی اضافه کرد: در پی آن هستیم که پس از توافق با شورای نگهبان، رای گیری را در برخی از حوزه‌های انتخابیه به صورت الکترونیکی نیز انجام دهیم، البته این مساله مستلزم نظرنهایی نشست‌های مدیریتی و کارشناسی است.

موسوی با بیان اینکه در دوره گذشته مجلس شورای اسلامی ۱۲ هزار و ۷۲ نفر ثبت نام کرده بودندبیان کرد: در سطح کشور ۲۰۸ حوزه انتخابیه برای برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در دوم اسفند در نظر گرفته شده که ۲۹۰ نفر به عنوان منتخبان مردم به این مجلس راه می‌یابند.

وی همچنین به داوطلبان توصیه کرد: با توجه به آمادگی وزارت کشور و فرمانداری ها از ۱۰ آذر برای ثبت نام از داوطلبان، این افراد ثبت نام خود را به روزهای آخر و زمان ازدحام متقاضیان، موکول نکنند.

موسوی به همکاران خود در فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها نیز توصیه کرد: اشراف کامل نسبت به قانون داشته و امکانات و تجهیزات لازم را برای فرآیندهای مختلف انتخابات تامین کرده و بی طرفی را در همه امور مدنظر داشته باشند.

دوم اسفند سال ۱۳۹۸، یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و انتخابات میان دوره‌ای پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری، برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.