مدیر توسعه فرهنگی هنری سازمان منطقه آزاد اروند دوشنبه در آیین افتتاحیه سومین جشنواره تئاتر استانی منطقه آزاد اروند ایرنا گفت: در مجموع ۲۶ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید که در بررسی‌های انجام شده ۱۹ اثر به مرحله بازبینی راه یافتند.

حمید بحرینی اظهار داشت: در بازبینی آثار رسیده هشت نمایش در مرحله داوری نهایی به سومین جشنواره تئاتر استانی اروند راه یافتند.

وی افزود: نمایشنامه‌های بوی خاکستر به کارگردانی عبدالحسین جلیل‌نسب، لگاه به کارگردانی عبدالله هلیات، یک اتفاق ساده به کارگردانی کاظم سلمانی، نامه‌هایی از مردگان می‌رسد به کارگردانی ندا اعتمادی‌کیا، نامه‌هایی به دخترم سهراب به کارگردانی علی حیدری، شلب به کارگردانی حمید بقایی، مرگ معکوس به کارگردانی علی عباسیه و چشم آبی سگ به کارگردانی شبنم زیرک قشقایی به عنوان آثار راه یافته به بخش مسابفه انتخاب شدند.

بحرینی گفت: از هشت نمایش پذیرفته شده چهار نمایش در خرمشهر و چهار نمایش در آبادان اجرا می شود.

به گزارش ایرنا امام جمعه آبادان نیز در این آیین گفت: بهترین صحنه گردان‌های زندگی ما شهدا هستند که با نثار جان خود به الگوی ماندگار در تاریخ  تبدیل شدند.

حجت الاسلام علی ابراهیمی پور اظهار داشت: بازیگر تئاتر می‌تواند مانند شهدا برای دفع چالش‌ها و ناامنی‌ها و برای توسعه مکتب اسلام به الگو تبدیل شود.

وی افزود:در شرایط حساس کنونی نیاز است هنرمندان سطح فرهنگ جامعه را در رده‌های مختلف ارتقا دهند.

جشنواره تئاتر استانی اروند به همت  اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت فرهنگی ،اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، انجمن هنرهای نمایشی ایران و انجمن هنرهای نمایشی اروند از تاریخ چهار تا ششم آذر در آبادان و خرمشهر برگزار می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.