به گزارش خبرنگار ایرنا امیرسرتیپ غلامحسین چیت فروش روز دوشنبه در مراسم گرامیداشت سالروز حماسه مقاومت مردم اندیمشک در ۴ آذر ۱۳۶۵ در محل مصلی نماز جمعه این شهر  با اشاره به نقش نیروهای مسلح در حفظ و حراست از کشور افزود: جنگ تحمیلی در شرایطی رخ داد که تغییر نظام حاکم بر کشور را داشتیم و با توجه به شرایط آغاز انقلاب ، وضعیت نیروهای مسلح ما خاص بود.

امیر سرتیپ چیت فروش  بیان کرد: لزوم تقویت نیروهای مسلح و نقش محوری آنها در اقتدار و عزت کشور غیر قابل انکار است ضمن اینکه باید آمادگی خود را به دنیا نشان دهیم زیرا دشمن همواره منتظر فرصت است تا به اهداف خود برسد.

وی افزود:در جریان فتنه ۸۸ ، فتنه ۹۶ و فتنه های سوء استفاده از افزایش قیمت بنزین ، دشمن خود را لو داد و وابستگان به آمریکا ، اسرائیل و دشمنان در چنین شرایطی ماهیت خود را نشان دادند.

وی همچنین با اشاره به سالروز حماسه مقاومت مردم اندیمشک در ۴ آذر گفت: بمباران ۴ آذر ۱۳۶۵ اندیمشک طولانی‌ترین و پیچیده ترین حمله هوایی دشمن بعثی در دفاع مقدس بود؛ این بمباران با تکنولوژی غرب و شرق و در مدت زمان طولانی صورت گرفت و مقاومت مردم در این روز ستودنی بود.

وی اظهار داشت: اگر امروز آرامش و عزت و اقتدار داریم حاصل اتفاقات زیادی در تاریخ پرفراز و نشیب کشور است که مقاومت مردم نیز در این وقایع قابل تقدیر است.

وی با تقدیر از رشادت و مقاومت مردم اندیمشک گفت:این شهرستان پشتیبان جنگ تحمیلی بود و نیروهای رزمنده و مسلح از این شاهراه برای جبهه و دفاع تردد می کردند، به واسطه جایگاه مهم این شهرستان ، مورد هجوم جنگنده های دشمن قرار گرفت اما مقاومت مردم این منطقه در روز ۴ آذر در تاریخ ماندگار شد.

امام جمعه اندیمشک هم دراین مراسم گفت: ۴ آذر ۱۳۶۵ سند افتخار مردم شهرستان است که به خوبی در دفاع مقدس حماسه آفرینی کردند.

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری افزود: به برکت چنین مقاومت های مردمی و خون شهدای والامقام ، عزت و اقتدار کشور دوچندان شده است و امروز ایران اسلامی به قدرت جهانی تبدیل شده است.

در این مراسم با اجرای برنامه های متعدد فرهنگی یاد و خاطره شهدای حماسه مقاومت مردم اندیمشک در ۴ آذر ۱۳۶۵ گرامی داشته شد.

در ۴ آذر ۱۳۶۵ در حمله هوایی ۵۴ فروند هواپیمای بعث عراق  به اندیمشک و مراکز حساس این شهرستان در مدت یک ساعت و ۴۵ دقیقه بیش از ۳۰۰ نفر شهید و ۵۰۰ نفر دیگر مجروح شدند.

 اندیمشک بیش از یک هزار شهید تقدیم انقلاب و کشور کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.