مصطفی هنرمندیان دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود : از این میزان سطح زیر کشت ۲۵ هزار هکتار گندم دیم و هزار هکتار گندم آبی است. 
وی اضافه کرد: همه نهاده‌های مورد نیاز کشت گندم شامل انواع کود شیمیایی و بذر مورد نیاز کشاورزان توسط این مدیریت تامین شده است.

وی با اشاره به بارندگی‌های اخیر در ایذه و آغاز کشت پائیزه، افزود: کار کاشت گندم تا پایان آذر ادامه خواهد داشت.

وی تأکید کرد: تا کنون هزار تن کود اوره، ۸۰۰ تن کود فسفات و ۲۰۰ تن کود پتاسیم بین کشاورزان ایذه‌ای توزیع شده است و مابقی کودها نیز برای توزیع در شهرستان به زودی در ایذه تخلیه خواهد شد و مشکلی از این بابت وجود ندارد.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه از توزیع هزارتن بذر ضد عفونی و بوجاری شده بین کشاورزان خبر داد و تصریح کرد: مشکلی بابت تأمین بذر مورد نیاز برای کشت در شهرستان وجود ندارد.

دبیر شورای کشاورزی ایذه مهمترین ارقام کشت شده گندم را در شهرستان ایذه، چمران، چمران۲، دهدشت، کریم و بارج دانست و گفت: در سال زراعی گذشته ۲۰ هزار هکتار از مزارع ایذه به کشت گندم اختصاص یافته بود که حدود ۳۸ هزار هکتار محصول از آنها برداشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی ایذه با اشاره به آغاز کاشت پاییزه جو در ایذه گفت: ۱۸ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایذه به کشت دیم جو اختصاص یافته است.

هنرمندیان در ادامه متوسط تولید محصول جو در اراضی ایذه را یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار بیان کرد و یادآور شد: عمده ارقام جو ‌کشت شده در ایذه، زهک، کارون، محلی و فجر هستند.

شهرستان ایذه با ۵۳ هزار هکتار زمین زیر کشت دیم و آبی با محصولات جو، گندم، کلزا و حبوبات به عنوان یک قطب کشاورزی خوزستان در۱۷۳ کیلومتری شمال شرق مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.