معاون مدیرکل دادگستری خوزستان در این آیین با تاکید بر تعامل دستگاه‌های اجرایی با دستگاه قضایی گفت: تعامل دوسویه برای رسیدن به امنیت پایدار و پیشگیری از وقوع جرم تاثیر بسزایی دارد.

حجت الاسلام سیدجواد حسن زاده یکی از دغدغه‌های مسئولان قضایی را رفع مسایل و مشکلات مردم دانست و بیان کرد: مسئولان قضایی برای پیشگیری از وقوع  جرم تلاش کنیم.

وی بر لزوم برگزاری مرتب جلسه‌های شورای پیشگیری از وقوع جرم شهرستان خرمشهر تأکید و افزود: وظایف تعیین شده ۱۷ دستگاه عضو این شورا با جدیت بیشتر دنبال شود.

امام جمعه موقت خرمشهر نیز در این آیین نقش قوه قضاییه را در بهبود معیشت مردم موثر دانست و گفت: جلوگیری از تعطیلی کارخانه‌ها و صنایع داخلی از جمله کارخانه صابون‌سازی که خیلی از کارکنان آن بیکار شده اند از انتظارات مردم از قوه قضاییه است.

حجت الاسلام نصر حمادی افزود: انتظار می‌رود با رویکرد جدیدی که قوه قضاییه در مبارزه با فساد دارد استمرار این مسیر در شهرها و شهرستان ها نیز دیده شود.

وی با بیان اینکه قضات و دادستان‌های ما شجاعند و انتظار داریم قوه قضاییه به جایگاه اصلی خود برسد گفت: هر کسی که مسئولیتی می گیرد بداند که هم در درگاه الهی و هم در محکمه جمهوری اسلامی باید پاسخگو باشد.

رییس دادگستری خرمشهر نیز گفت: در آغاز فعالیت ۶ سال و ۹ ماه خدمتم در خرمشهر، موجودی پرونده محاکم خرمشهر یکهزار و ۵۲۰ فقره بود که این تعداد هم اکنون به ۸۲۰ پرونده رسیده است.

نعمت ا... روشن روان افزود: در واحد اجرایی دادگستری خرمشهر ۴۳۴ پرونده از سال ۹۲ وجود داشت که اکنون به ۵۶ پرونده رسیده است.

دادستان پیشین خرمشهر نیز در این آیین گفت: خرمشهر جایگاه ویژه ای در کشور از لحاظ موقعیت سیاسی، جغرافیایی، مرزی و آبی،سومین گمرک کشور، دارای ۱۰۰ کیلومتر مرز آبی و خاکی با کشور عراق، و پذیرای میلیون ها عضو کاروان های راهیان نور و کنگره اربعین و تنها مرز بین المللی تردد اتباع خارجی است.

حمید مرانی پور افزود: در مدت یک سال خدمت در خرمشهر در حوزه امنیت با همت تمامی اعضای شورای تامین، مشکل امنیتی که بر این شهرستان تاثیر بگذارد وجود نداشته و امنیت نسبی و مطلوبی در این شهرستان حاکم است.

وی بیان کرد:در این مدت ۲ هزار و ۵۷ فقره پرونده تحویل گرفتم و یکهزار و ۸۳۰ فقره پرونده باقی مانده است.

مرانی پور ۹۰ درصد جرایم در خرمشهر را سرقت اعلام کرد و گفت: سرقت‌ها بیشتر خرد و ساده است از جمله برای سرقت سیم برق ۱۱۶ فقره پرونده تشکیل شده که از این تعداد ۱۰۴ فقره باقی مانده و ۱۲ فقره در مراحل تحقیق و دادرسی است.

وی افزود:در یکسال گذشته چهار فقره پرونده سرقت از اتباع عراقی تشکیل شده است.

مرانی‌پور سرقت مسلحانه در یکسال گذشته در خرمشهر را ۳۰ فقره اعلام کرد و گفت: به همت ماموران امنیتی و انتظامی ۲۵ فقره کشف سلاح در خرمشهر صورت گرفت.

وی ادامه داد: همچنین پرونده برای ۳۶ فقره قاچاق کالا و ارز در خرمشهر تشکیل شده که ۳۰ فقره آن تعیین تکلیف شده و ۶ فقره آن درحال تکمیل تحقیقات است؛ در حوزه مبارزه با موادمخدر نیز ۵۳۸ فقره پرونده تشکیل شده و ۵۰۳ فقره تکمیل و برای صدور احکام آماده شده است.

مرانی پور ادامه داد: در حوزه نگهداری سلاح غیرمجاز و تیراندازی ۵۹ فقره تشکیل و سلاح های مورد نظر کشف و ضبط شده است.

وی شمار زندانیان خرمشهر را ۳۷۸ نفر بیان کرد و گفت: این تعداد زندانی در زندان های آبادان، اهواز، مرکزی و سپیدار به سر می برند که تعدادی از آنها خرمشهری نیستند و از شهرستان‌های دیگر به خرمشهر آمده و مرتکب جرم شده اند.

رییس جدید دادگستری خرمشهر نیز گفت: تکریم ارباب رجوع از اولویت کاری دادگستری خرمشهر است و در اجرای آن اهتمام مضاعف خواهیم داشت.

ناصر غلامی افزود: برای  پرونده های رسوبی که به دلایلی دیرتر به آن رسیدگی می شود برنامه ویژه ای برای تعیین تکلیف آنها خواهیم داشت.

وی بیان کرد: شورای های حل اختلاف شهرستان به عنوان بازوان توانمند دستگاه قضایی تقویت خواهند شد.

وی ملاقات روزانه مردمی را از اولویت برنامه های این دادگستری بیان کرد و گفت: ملاقات های روزانه چه در دادگستری و چه در مساجد با مردم خواهیم داشت.

فاخر باوی دادستان جدید خرمشهر نیز در این آیین با بیان اینکه در تکریم ارباب رجوع در اتاق ما برای مردم باز است، گفت: برای رفع مشکلات مردم تمام تلاش خود را داریم.

فاخر باوی بیان کرد: برنامه کاهش جمعیت کیفری و زندانی در اولویت کاری خواهد بود البته افرادی که مخل امنیت جامعه هستند باید در زندان باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.