نماینده حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول روز دوشنبه در جریان تخریب این ساخت و سازها در جمع خبرنگاران گفت: امروز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری مصوبه مجلس و با دستور مقام قضایی، ساخت وساز و دیوارکشی حدود چهار هکتار باغ تقسیم شده به ۱۰ قطعه تخریب شدند.
محمد خورشیدزاده با بیان اینکه این باغ‌ها زیرحد نصاب قطعه‌بندی شده بودند، افزود: این ساخت وساز و دیوارکشی‌ها بدون مجوز جهاد کشاورزی انجام شده بودند که با حکم قضایی قلع و قمع شدند. 
وی جلوگیری از ساخت و ساز در باغ‌ها را دلیل تخریب دیوارکشی آنها عنوان کرد و گفت: باغ‌هایی که در آنها اقدام به ساخت ویلا شده است با طی مراحل اداری و قانونی تخریب می‌شوند.
نماینده حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی دزفول افزود: هفته گذشته نیز ساخت و سازهای یک باغ ۲ هکتاری که به ۹ قطعه تقسیم شده بود، تخریب شدند.
وی با بیان اینکه تخریب ساخت وسازهای غیرمجاز در باغ‌های مرکبات دزفول ادامه دارد، اظهارداشت: ۳۱ مورد ساخت وساز غیرمجاز در باغ‌های مرکبات دزفول از ابتدای امسال تاکنون تخریب شده است. 
خورشیدزاده افزود: حدود ۴۰ باغ مرکبات از پارسال تاکنون بدلیل ساخت وساز غیرمجاز پلمب شده‌اند تا تعیین تکلیف شوند.
وی گفت: افزون بر ۶۰۰ پرونده در ۶ ماه نخست امسال درخصوص ساخت وسازهای غیرمجاز در باغ‌های مرکبات در محاکم قضایی تشکیل شده است.
نماینده حقوقی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان دزفول افزود: افزون بر یکهزار و ۶۰۰ پرونده در سال‌های اخیر درخصوص ساخت وساز غیرمجاز و تغییر کاربری کشاورزی در دادگستری دزفول تشکیل شده است.

استفاده غیرمجاز از منابع آب زیر زمینی، کاهش راندمان تولید محصولات کشاورزی و ایجاد مشکلات جدید در حوزه‌ محیط زیست از جمله پیامدهای تغییر کاربری اراضی کشاورزی در شهرستان دزفول است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.