معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان دوشنبه با تایید این خبر در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: معبودی در اولین حضور بین‌المللی خود موفق به دریافت این جایزه شد.

ناصر آریایی با بیان این که در این جشنواره آثاری از کشورهای مختلف شرکت داشتند بیان کرد: "من شیخ عبدالصاحب هستم" نخستین فیلم معبودی است و پیش از این نیز جایزه ویژه هیات داوران و نامزدی در سه رشته بهترین فیلم و بهترین کارگردانی مستند و بهترین تحقیق و پژوهش و همچنین حضور در بخش مسابقه جشنواره‌های معتبر و بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، سینما حقیقت و خورشید را در کارنامه خود به ثبت رسانده است.

"من شیخ عبدالصاحب هستم" روایت مردی معلول است که ادعا می‌کند شیخ روستا است ولی اهالی او را به عنوان شیخ قبول ندارند.

به گفته معبودی شخصیت و فضای روستایی که عبدالصاحب در آن زندگی می کند بسیار شبیه به فضای کنونی کشورهای عربی است.
تولید  این فیلم هشت ماه زمان برد و  مدت زمان آن ۲۵ دقیقه است، از جمله  عوامل تولید این مستند می توان به احمد معبودی، کارگردان، پژوهشگر، نویسنده گفتارمتن و تهیه کننده، حسین نوروزی و عباس جان احمدی، تصویربردار، محمد کردمان پویش، صدابردار و تدوینگر، سید جاسم موسوی راد، گوینده متن، حسون سبهان معشوری، آهنگساز اشاره کرد.

احمد معبودی که دانش‌آموخته انجمن سینمای جوانان اهواز است فیلم مستند "هفتاد و یک روز" را در کارنامه خود دارد و اکنون فیلم «بُنده» با موضوع سیل در خوزستان را در مرحله تدوین دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.