به گزارش دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خوزستان، در پی انتشار خبری در فضای مجازی مبنی بر اینکه ۴ دانش‌آموز یک خانواده پرجمعیت در منطقه منبع آب اهواز به دلیل مشکلات مالی با گذشت ۴۰روز از سال تحصیلی جدید نتوانسته اند در کلاس درس حضور یابند، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان دستور داد تمهیدات لازم برای بازگشت آنان به چرخه تعلیم و تربیت فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با تاکید بر اینکه هیچ دانش‌آموزی به دلیل مشکلات  مالی نباید از تحصیل بازماند، گفت: آموزش و پرورش خوزستان شرایط زندگی این دانش آموزان را مورد بررسی قرار می‌دهد و تمامی امکانات و وسایل مورد نیاز برای تحصیل آنها از جمله پوشاک، کتاب درسی و لوازم التحریر  را به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌دهد.

وی افزود:  این دانش آموزان زیر پوشش رایگان سرویس مدرسه نیز قرار می‌گیرند و هزینه‌های رفت و آمد آنان توسط اداره کل آموزش و پرورش خوزستان تامین می‌شود.

کوروش مودت اظهار داشت:  آموزش و پرورش خوزستان برای شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل و دانش آموزانی که به دلیل مشکلات مالی امکان حضور در مدرسه را ندارند، نیازمند همکاری سایر ارگان‌ها و دستگاه‌هاست.

وی  با اشاره به اینکه کمک به تعلیم و تربیت دانش آموزان باید به یک فرهنگ تبدیل شود و تمامی آحاد جامعه باید به آموزش و پرورش در این مسیر کمک کنند ادامه داد: از رسانه هایی که در این راستا گام برمی دارند و ما را در انجام رسالت تعلیم و تربیت یاری می دهند کمال تشکر را دارم.

بر اساس گزارش ایرنا طرح جلوگیری از بازماندگی تحصیلی دانش آموزان از ۲ سال گذشته در خوزستان آغاز شده و در این مدت سه هزار و ۵۰۰ دانش اموزان بازمانده از تحصیل در استان به کلاس درس بازگشتند.

در این طرح دستگاه های مختلفی از جمله بهزیستی، ثبت احوال، استانداری و آموزش و پرورش استان برای جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل همکاری دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.