غلامرضا شریعتی عصر شنبه در آیین بهره برداری از فرهنگسرای فرهنگی ورزشی غدیر در منطقه کوی علوی اهواز بیان کرد: یکی از گلایه‌های مجموعه شهرداری در اهواز نبود مطابقت هزینه‌های شهر با درآمدها است که باید بررسی شود چرا در سایر کلانشهرها مانند شیراز و اصفهان درآمدها برای هزینه‌های شهر کافی است اما در اهواز با کمبود اعتبارات شهری روبه‌رو هستیم.
وی ادامه داد: در سایر کلانشهرها مانند تبریز و اصفهان توازن منطقه‌ای را برقرار کرده اند از این رو طبقه متوسط و بالای جامعه برای ساخت و ساز در نقاط مختلف شهر ربط دارند و همین مساله باعث افزایش درآمدهای شهرداری می‌شود.
استاندار خوزستان بیان کرد: در اهواز شاهد ایجاد توازن در مناطق مختلف نیستیم از این‌رو گردش مالی در چند منطقه محدود خلاصه شده است لذ باید ارزش افزوده در سایر مناطق نیز مورد توجه قرار گیرد.
شریعتی، احداث پروژه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی در نقاط کم برخوردار را راهی برای افزایش ارزش افزوده آن مناطق دانست و گفت: شهرداری نباید تنها به دنبال ایجاد درآمد باشد بلکه با رسیدگی به همین مناطق کم برخوردار می‌تواند در آینده به منابع مالی ناشی از افزایش ارزش افزوده دست پیدا کند.
وی افزود: باید به شاخص های توسعه در مناطق مختلف اهواز توجه شود تا شاهد ایجاد عدالت باشیم؛ ایجاد عدالت و توازن در مناطق مختلف وظیفه ما مسئولان است.
 

لزوم توجه به مناطق کم‌برخوردار
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری نیز در این آیین گفت: افتتاحیه چنین مجموعه فرهنگی در منطقه محروم کوی علوی پیام های مختلفی از جمله توجه شهرداری و شورای شهر اهواز به مناطق کمتر برخوردار است.
آیت الله محسن حیدری افزود: مسئولان باید تلاش کنند تا حفره های موجود میانه مناطق توسعه یافته و کمتر توسعه یافته پر شود تا شاهد یکدلی و هماهنگی میان جامعه باشیم.
وی بیان کرد: افتتاح چنین مجموعه هایی با هماهنگی تمام مسئولان شهر محقق می شود، البته جای جوانان کوی علوی در چنین آیینی خالی است باید این جوانان در برنامه ها شرکت داده شوند تا آنها نیز منطقه کوی علوی را متعلق به خودشان بدانند.

فاز نخست مجموعه فرهنگی، ورزشی غدیر در کوی علوی اهواز با حضور نماینده ولی فقیه خوزستان و امام جمعه اهواز، استاندار خوزستان و شهردار اهواز عصر شنبه افتتاح شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.