به گزارش ایرنا راهپیمایی ۱۳ آبان در اهواز با حضور جانشین فرماندهی کل سپاه در قرارگاه مرکزی امنیتی امام علی(ع)، در مسیر میدان شهدا تا حسینیه اعظم این شهر برگزار شد و تظاهرکنندگان با سردادن شعارها ودر دست داشتن پلاکاردهایی همچون " مرگ بر آمریکا" ، " مرگ بر اسراییل، " خواب برگشت آمریکا به این کشور غیرقابل تعبیر است" جنایات آمریکا را در حق ملت‌های آزاده دنیا محکوم کردند.

مدرس حوزه های عملیه خوزستان در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان اهواز در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان‌کرد: این راهپیمایی باشکوه نشان می‌دهد که به جای انقطاع نسل‌های انقلاب، شاهد پیوند نسل‌های مختلف هستیم.

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده با بیان اینکه نسل جوان به ویژه دانش آموزان با هدف مبارزه با ظلم دراین راهپیمایی حضوردارند گفت: دانش‌آموزان، دوران پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال جنگ تحمیلی را ندیده‌اند با این وجود با شور فراوان و با بهره‌گیری از آرمان‌های انقلاب اسلامی در این راهپیمایی حضوردارند.

وی ادامه داد: امید است که شعار مرگ بر آمریکا و پایان ظلم محقق شود.

مدیرکل آموزش وپرورش خوزستان نیز در حاشیه این راهپیمایی در اهواز در گفت وگوبا خبرنگار ایرنا بیان کرد: حضور با شکوه دانش‌آموزان ‌و جامعه فرهنگیان در این راهپیمایی در کنار سایر اقشار جامعه بیانگر وحدت ملی و اقتدار جمهوری اسلامی است.

کورورش مودت افزود: راهپیمایی ۱۳ آبان صدای عدالت‌خواهی و استکبارستیزی را به گوش جهانیان می‌رساند.

وی بیان کرد: امسال حضور مردم و دانش‌آموزان و فرهنگیان در این راهپیمایی با شکوه‌تر از سال‌های پیش است که نشان از حمایت هر چه بیشتر مردم از نظام جمهوری اسلامی است.

در حاشیه راهپیمایی اهواز محلی برای جمع‌آوری امضای شرکتکنندگان با موضوع دعوت از رییس قوه قضاییه کشور به خوزستان برای بررسی مشکلات این استان درنظر گرفته شده بود.

مردم اندیمشک از میدان امام خمینی (ره) تا میدان شهدای ۴ آذر را با شعارهای مرگ بر آمریکا، مرگ بر استکبار، خامنه ای رهبر، امروز روز ۱۳ آبان است روز تصرف دژ شیطان است' راهپیمایی کرده و سپس با تجمع در مصلای جمعه جنایات استکبار جهانی را محکوم کردند.

امام جمعه اندیمشک در جمع راهپیمایان گفت: راه علاج مشکلات کشور، مذاکره با آمریکا نیست و استکبار جهانی به دنبال تسلط بر کشورهای مختلف است.

حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری افزود: آمریکا به دنبال تسلط بیشتر بر نظام اسلامی است و به همین دلیل بحث مذاکره را مطرح کرده و برای رسیدن به آن تلاش می‌کند.

وی با تاکید بر لزوم هوشیاری برابر اهداف دشمن بیان کرد: مشکلات اقتصادی که دامنگیر کشور شده نتیجه فرصت‌هایی است که با مذاکره با آمریکا از دست دادیم.

وی ادامه داد: راه موفقیت کشور تکیه بر نسل جوان، دانشجو و ظرفیت‌های داخلی است و همانگونه که جوان‌های ما لانه جاسوسی را تسخیر کردند در شرایط کنونی نیز جوانان می‌توانند سبب تحول و موفقیت کشور شوند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اندیمشک نیز در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان این شهر به خبرنگار ایرنا گفت: جنایت‌های آمریکا در حق مردم مظلوم جهان به ویژهجمهوری اسلامی ایران نشان دهنده دشمنی آن با مسلمانان است.

حجت الاسلام سعید علیپور افزود: استکبار جهانی بارها ثابت کرده که غیرقابل اطمینان است و مردم ما هیچگاه به آنها اعتماد نمی‌کنند.

وی با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان گفت: این جوش و خروش مردم سبب واهمه دشمنان نظام اسلامی شده است.

گزارش خبرنگار ایرنا حاکیست آیین راهپیمایی روز مبارزه با استکبار جهانی در ۶۰ نقطه خوزستان همزمان با سراسر کشور برگزار شد.

روز ۱۳ آبان یادآور سه واقعه مهم در تاریخ معاصر ایران است که در سه دوره مختلف رخ داده و به همین دلیل این روز در تاریخ کشور به عنوان روزی به یادماندنی به ثبت رسیده است.

تبعید امام خمینی(ره) به ترکیه در ۱۳ آبان ۱۳۴۳، کشتار دانش‌آموزان در ۱۳ آبان ۱۳۵۷ که روز دانش‌آموز نام گرفت و تسخیر لانه جاسوسی در ۱۳ آبان ۱۳۵۸ عنوان این سه واقعه تاریخی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.