به گزارش ایرنا جهانشاه ارزانی بیرگانی شامگاه شنبه در نشست خبری با رسانه ها در محل نمایشگاه الکامپ  اهواز بیان کرد: شهروندان اطلاعات پزشکانی را که از کارتخوان استفاده نمی کنند از طریق سامانه ۱۵۲۶ وزارت اقتصاد گزارش کنند تا ماموران در موقع مقرر اقدام قانونی را به عمل آورند همچنین مردم می تواند از طریق سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۲۲۸۷ گزارش خود را در این رابطه ارسال کنند.

وی گفت: طرح جامع مالیاتی سازمان مالیاتی حدود ۱۰ سال پیش با هدف کاهش دخالت نیروی انسانی در تعیین مالیات با تاکید بر اطلاعات، اسناد و مدارک فعالیت‌های اقتصادی مؤدیان شکل گرفت.

مدیرکل امورمالیاتی خوزستان توضیح داد: از ابتدای سال آینده ۱۵ شغل دیگر مشمول ثبت سامانه مربوط به صندوق های فروش و سازمان مالیاتی شدند، این سازمان مردم را در این مسیر فراخوان کرده و خواهان ارائه گزارش تخلفات در خصوص عدم ثبت فعالیت پزشکان و یا عدم استفاده از دستگاه های کارتخوان کرده است.

موضوع نصب کارتخوان در مطب‌های پزشکان از یکسال گذشته از سوی نمایندگان مجلس، قوه قضاییه و مردم به سوژه داغ رسانه‌ها تبدیل شد تا اینکه پزشکان در سال جاری بر اساس قانون بودجه موظف شدند از ابتدای سال ۹۸ دستگاه کارتخوان را در مطب‌های خود نصب کنند.
گفته می‌شود منظور از نصب کارتخوان که توسط سازمان امور مالیاتی اعلام شده کارتخوانی است که با شناسه ویژه به سامانه‌های سازمان امور مالیاتی متصل شده و به صورت شفاف تمام مشخصات و درآمدهای پزشکان را رصد کند.

وی در ادامه درآمد امور مالیاتی استان خوزستان در سال گذشته را ۵۹ هزار میلیارد ریال بیان کرد و افزود: چهار شرکت بزرگ نفتی آغاجاری، مسجدسلیمان، کارون و مارون از سال ۹۳ تاکنون سالانه حدود۱۰ هزار میلیارد ریال به عنوان حق آلایندگی بدهکار هستند که باید پرداخت کنند.

 ارزانی بیرگانی گفت: این رقم با توجه به قیمت فروش نفت متغیر می باشد درواقع مصوبات قانونی باعث شده که این شرکت ها مشمول عوارض آلایندگی شناخته شوند و باید عوارض ناشی از برداشت و استخراج نفت را از طریق مالیات پرداخت کند تا بخشی از زیان را جبران کنند.

وی افزود: ۲۱هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در سال گذشته درآمدهای عوارض ناشی از ارزش افزوده و آلایندگی خارج از استان و درون استانی حاصل شده که بین جمعیت شهری، روستایی و روستاهای فاقد دهیاری توزیع شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.