علی صالح نساج شامگاه پنجشنبه در حاشیه چهارمین نمایشگاه الکامپ در اهواز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نمایشگاه الکامپ امسال در ۲ سالن کلی برگزار شده که در یک سالن دولت الکترونیک دستگاه‌های اجرایی و الکامپ استارز را شامل شرکت‌های نوپا را شاهد هستیم و در  سالن دیگر شرکت‌هایی با محصولات دانش‌بنیان و تولیدی حضور دارند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان آسان‌تر کردن دیدار چهره به چهره مدیران و برداشتن موانع پیش پای شرکتهای نوپا و در کنار حمایت از آنها را از دیگر اهداف این نمایشگاه خواند.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه شرکت‌هایی که به تازگی وارد عرصه شده‌اند و با ایده‌های نو توانسته‌اند اشتغال ایجاد کنند مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

صالح نساج بیان کرد: تلاش ما براین است که  در هر دوره از نمایشگاه الکامپ رفته رفته به سمت نمایشگاه تخصصی پیش برویم و اکنون نیز سعی شده بسترهای استفاده از حوزه فناوری اطلاعات در جهت پیشبرد،ساده سازی و ارتقا دستگاه‌های اجرایی باشند به عنوا مثال دستگاهی که پیش از این کارش را به شکل سنتی انجام می‌داد اکنون با استفاده از فناوری تلاش کردیم در عین کاهش هزینه به بهره‌وری بیشتری نیز دست یابد.

وی با اشاره به رونمایی از طرح ایران نو افرین در این نمایشگاه بیان کرد: ۶ طرح حمایتی زیر مجموعه طرح ملی ایران نوآفرین قرار دارد که طرح نخست آن حمایت از شرکت‌های نوپا است و تا سقف یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال وام با سود چهاردرصد در اختیار شرکت‌ها قرار می دهد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خوزستان طرح دوم را ایجاد شتاب دهنده با  تسهیلات ۱۰ میلیارد ریال با تنفس یک ساله و سود ۱۰ درصد بیان کرد و ادامه داد: مراکز شتاب دهنده در مجموعه‌های مختلف مثل مراکز صنعتی و دانشگاه‌ها می‌توانند از صاحبان ایده حمایت کنند تا ایده به عمل و محصول تبدیل شود.

وی گفت:طرح حمایتی سوم حمایت از ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه تا سقف ۱۰۰ میلیارد ریال است؛ صندوق‌های حمایت در زمینه کسب و کار فناورانه که احتمال خطر پذیری بالایی دارند می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند.

صالح نساج با اشاره به اینکه پلتفرم‌های کسب و کار حمایت چهارم  طرح ایران نوآفرین هستند توضیح داد: خیلی از پلتفرم‌ها در کارهای روزانه ما مانند سفارش یک محصول یا درخواست ارایه یک نوع خدمت هستند که در قالب وام ۳۰ میلیارد ریالی  از نوع پلتفرم حمایت می‌شود و در همین قالب به افراد زیرمجموعه برای خرید تجهیزات هر نفر وام ۵۰۰ میلیون ریالی تخصیص داده می‌شود.

وی ادامه داد: طرح ششم حمایتی مربوط به اصنافی است که در حوزه فناوری آی تی و آی سی تی فعالیت می‌کنند .

وی ادامه داد: بسیاری از بازدیدکنندگان از نمایشگاه بخش الکام استارز برایشان جالب است چراکه در این بخش خدماتی که مردم نیاز  مانند انتخاب پزشک، پرستار، نطافت منزل، انتخاب رستوران و ... در قالب یک اپلیکیشن ساده برایشان ایجاد شده است.

چهارمین نمایشگاه الکامپ و دستاوردهای دولت الکترونیک از ۹ تا ۱۲ آبان در محل نمایشگاه‌های  دائمی بین‌المللی اهواز در حال برگزاری است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.