ناصر حویزاوی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از کاروان‌های زیارتی خوزستان و سایر نقاط کشور که از قبل برای سفر به عتبات عالیات برنامه ریزی کردهاند خواست به سمت پایانههای چذابه و شلمچه حرکت نکنند.
وی تامین امنیت زائران عتبات عالیات را اولویت نخست سازمان حج و زیارت بیان کرد و افزود: تا زمان بازگشت آرامش به عراق از عزیمت کاروانهای زیارتی به شهرهای مقدس عراق از پایانههای مرزی جلوگیری میشود.
حویزاوی در ادامه گفت: ورود زائران عراقی به خوزستان از مرزهای چذابه و شلمچه هیچ گونه منعی ندارد.
وزارت امور خارجه کشورمان سه شنبه از زائران ایرانی عتبات عالیات خواست سفر خود به عراق را به دلایل امنیتی به تعویق بیندازند.
دور جدید تظاهرات مردم در شهرهای مختلف عراق از جمله بغداد پایتخت این کشور ، کربلا و بصره از روز سهشنبه شروع شده است.
گذرگاههای مرزی شلمچه و چذابه ۲ مرز رسمی و بین المللی تردد زائران ۲ کشور ایران و عراق هستند.

تداوم صادرات کالا به عراق   
در همین حال فرماندار دشت آزادگان گفت: با وجود برخی ناآرامیها در شهرهای جنوبی و مرکزی عراق، روند صادرات کالا از پایانه تجاری چذابه ادامه دارد.
حمید سیلاوی به خبرنگار ایرنا گفت: روند صادرات کالا به عراق از چذابه و شلمچه طبق برنامه ادامه دارد و هیچ گونه خللی در این ارتباط به وجود نیامده است.
وی گفت: با وجود برخی ناآرامیها در شهرهای عراق ، ورود بدون ویزای زائران و گردشگران عراقی از مرز چذابه ادامه دارد ولی آهنگ آن اندکی کند شده است.
زائران و گردشگران عراقی از سوم آبان میتوانند به مدت ۲ ماه بدون داشتن روادید(ویزا) به جمهوری اسلامی ایران سفر کنند.
این تصمیم جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حسن نیت مسئولان بلندپایه عراقی در ورود بدون ویزای زائران اربعین حسینی به شهرهای مقدس عراق
انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.