بهنام مریدی روز سه شنبه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روز دوشنبه در مدت یک ساعت ۶۰ میلیمتر بارندگی در اهواز را شاهد بودیم که این میزان بارندگی حجم زیادی برای شبکه فاضلاب اهواز به حساب می‌آید چراکه این شبکه فقط توان پاسخگویی ۱۰ تا ۱۵ میلیمتر بارندگی را دارد و اگر میزان بارش بیشتر شود شبکه فاضلاب جوابگو نیست.

 وی تاکید کرد: لازم و ضروری است برای اهواز شبکه آب‌های سطحی اجرا شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب اهواز با اشاره به آخرین وضعیت مناطق مختلف اهواز بیان کرد: در بارندگی روز گذشته تمامی ایستگاه‌های پمپاژ فعال بودند و در تمامی ایستگاه‌های پمپاژ ژنراتور قرار دارد علاوه بر این دیشب به همراه شهردار اهواز و مدیر کل مدیریت بحران استان از تمام مناطق اهواز بازدید شد و در حال حاضر باید پاکسازی از سوی شهرداری صورت گیرد.

وی منطقه شلنگ آباد و شهرک دانشگاه را از جمله نقاط حاد اهواز در مساله آبگرفتگی عنوان کرد و گفت:  در زمان بارندگی اکیپهای آبفا به مناطق مختلف به ویژه  نقاط حاد اعزام شدند در حال حاضر نیز اکیپها در این منطقه ها حضور دارند.

مریدی بیان کرد: خوشبختانه در بارندگی روزگذشته برخی نقاط حساس اهواز مانند کوی انقلاب، سه راه خرمشهر که هر ساله با مشکل رو به رو بودند تقریبا در این بارندگی مشکل خاصی نداشتند.

وی بیان کرد: در حال حاضر در حال تقویت خروجی‌های ایستگاه‌های پمپاژ هستیم و در ایستگاه الهادی یک خط ۲ قلو در حال اجرا است.

مدیر عامل آب و فاضلاب اهواز گفت: هم اکنون در مناطق کیان، شلنگ آباد، خشایار ماموران فاضلاب مشغول فعالیت هستند، در کوی مشعلی نیز نشست فاضلاب داشتیم که همچنان نیروها در حال رفع مشکل هستند و تمام سعی ما این است در بارندگی های پیش رو مشکلات کمتر شود.

وی بیان کرد: اهواز  دارای ۱۷۶ ایستگاه پمپاژ فاضلاب و دارای ۲۸۰ نیرو در بخش فاضلاب است که در این بارندگی تمامی نیروها به مناطق مختلف شهر اعزام شدند.

به گزارش ایرنا بارش باران از عصر روز دوشنبه در اهواز آغاز شده است و به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان موج های دیگر بارش نیز در راه اهواز هستند، از نخستین دقایق شروع بارندگی تردد در خیابان های شهر اهواز به دلیل آبگرفتگی با مشکل مواجه شد.

نبود کانال های دفع آب های سطحی و بالا زدگی فاضلاب سبب شد تا خیابان های شهر مملو از آب باران و فاضلاب شود که این امر باعث بروز گره های ترافیکی در سطح شهر نیز شد.

در اهواز ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب وجود دارد که حدود ۵۰درصد آن به دلیل جنس بتنی لوله‌ها فرسوده است. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان باتوجه به بارش باران برای اعضای ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران در استان و شهرستان‌ها حالت آماده‌باش اعلام کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.