خلیل کریمی نسب دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در این خصوص اظهار داشت:  با برنامه ریزی که صورت گرفته علاوه بر اینکه تولیدکنندگان دام زنده می توانند از سود ناشی از آن منتفع شوند، می توانیم قیمت گوشت ایرانی و وارداتی در بازار را نیز کاهش دهیم.

وی ادامه داد: برآوردها نشان می دهد در صورت همکاری این وزارتخانه ها قیمت گوشت داخلی بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار ریال و گوشت وارداتی بیش از ۳۰۰ هزار ریال کاهش پیدا می کند.

این فعال اقتصادی یکی از دلایل گرانی قیمت گوشت در بازار عرضه نشدن دام زنده از سوی تولید کنندگان عنوان کرد و گفت: اما با این وجود متاسفانه شاهد قاچاق انبوه دام زنده به سمت کشور عمان هستیم.

کریمی نصب یادآور شد: همزمان با ممنوعیت ایجاد شده، افزاد سودجو در حال سوء استفاده از این شرایط هستند و با پیش دستی که انجام می دهند از تولید کنندگان، دام زنده را خریداری و به بیرون از کشور قاچاق می کنند .

وی یادآور شد: به همین دلیل برخی تولید کنندگان برای سود بیشتر از عرضه دام در بازارهای داخلی خودداری می کنند؛ در صورتی که اگر وزارتخانه های صمت و جهادکشاورزی حاضر به همکاری با ما باشند، این شرایط به نفع دامدار و همچنین مصرف کننده تغییر خواهد کرد.

پیش از این در مهرماه امسال معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه احتمال آزاد شدن صادرات دام سنگین از کشور وجود دارد، گفت:  در بحث گوشت گوساله یا همان دام سنگین طی ماههای اخیر با کاهش قیمت مواجه بودیم و این مسئله نشان می دهد که با فراوانی عرضه مواجه هستیم.

بر اساس این گزارش، پارسال بیش از ۳۰ هزار راس دام زنده از بنادر آبادان، چوئبده، اروندکنار و شادگان به مقصد عمان صادر و گردش مالی مناسبی نصیب صاحبان شناورها و کارگران فصلی در این بنادر شد.

گفتنی است، صادرات دام زنده ایرانی به خارج از کشور از خردادماه امسال ممنوع شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.