احمد سبهانی روز پنجشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا افزود:عبور بدون روادید زائران اربعین از گذرگاههای مرزی چذابه و شلمچه به مدت ۲ ماه با پیشنهاد طرف عراقی و موافقت جمهوری اسلامی ایران انجام شد و این فرصت امروز دوم آبان به پایان می رسد.
وی گفت:همه زائران عتبات عالیات که قصد دارند به صورت انفرادی یا کاروانی به عراق سفر کنند باید روادید از سرکنسولگری عراق در اهواز یا دفاتر مجاز زیارتی تهیه کنند که البته صدور روادید نیز رایگان خواهد بود.

ورود اتباع و زائران عراقی به ایران بدون رواید از سوم آبان        
مدیر پایانه مسافری چذابه در ادامه گفت: با پایان سفر بدون روادید زائران ایرانی به عراق ، سفر زائران و گردشگران عراقی به جمهوری اسلامی ایران از گذرگاه های مرزی و بین المللی چذابه و شلمچه از فردا سوم آبان به مدت ۲ ماه بدون روادید خواهد بود.
سبهانی افزود: این تصمیم مسئولان جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حسن نیت طرف عراقی در قبول ورود بدون ویزای زائران اربعین حسینی به شهرهای مقدس عراق به مدت ۲ ماه صورت می گیرد.
وی پیش بینی کرد با حذف روادید برای زائران و گردشگران عراقی ، ۲ پایانه مسافری چذابه و شلمچه شاهد ورود انبوه ورود اتباع عراقی به جمهوری اسلامی ایران باشد.
سبهانی داشتن گذرنامه معتبر و مهر خروجی بر روی گذرنامه از سوی طرف عراقی  و مهر ورودی در بخش گذرنامه ایران در ۲ پایانه چذابه و شلمچه را برای ورود گردشگران عراقی به خاک جمهوری اسلامی ایران ضروری خواند.
وی گفت: همه امکانات حمایتی و پشتیبانی از جمله وسایل حمل و نقل برای انتقال زائران و گردشگران عراقی به همه شهرهای ایران فراهم شده است و کمبودی از این حیث احساس نمی شود.
تفاهم نامه رایگان شدن صدور روادید برای اتباع ۲ کشور در جریان سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به بغداد در اسفند ماه ۱۳۹۷ به امضای مسئولان ارشد ۲ کشور رسید.
اربعین امسال یک میلیون و ۳۵۰هزار زائر ایرانی و خارجی از گذرگاه های مرزی و بین المللی شلمچه و چذابه به شهرهای مقدس نجف اشرف ، کربلای معلا ، کاظمین و سامرا مشرف شدند که سهم مرز چذابه  ۳۳۷هزار زائر بود که نسبت به اربعین پارسال ۱۰۰زائر افزایش داشت.

در مجموع شمار زائران اربعین امسال که از پایانه های مرزی چذابه و شلمچه راهی شهرهای مقدس عراق شدند ۲۰درصد نسبت به اربعین پارسال افزایش داشت.سهم کل خروجی زائران اربعین از مرز شلمچه ۲۵درصد و چذابه ۱۱ درصد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.