شکرالله سلمان زاده ضمن اشاره به جمعیت زیادی که امسال راهی کربلا شده اند، اظهار کرد: تاکنون هیچ گونه بیماری واگیر دار و همه گیری به جز از سرماخوردگی فصلی و مواردی از اسهال، مشاهده نشده است.

وی تعداد بالای زائرین حسینی را دلیل مراجعات زیاد آنان به درمانگاه و بیمارستان صحرایی این دانشکده مستقر در مرز شلمچه دانست و افزود: در این ایام در برخی روزها تا ۱۰ هزار مراجعه کننده داشتیم که اگر بخواهیم آمار تجمعی را ارائه کنم، رقم مراجعان به حدود۷۲ هزار نفر می رسد.

وی اظهار کرد: از زمان برپایی بیمارستان صحرایی در شلمچه، ۵۷ هزار ۷۲۱ مورد به صورت سرپایی درمان شدند،۱۱ هزار و ۵۵۷ نفر به طور موقت بستری شدند و هزار و ۸۴۳ نفر نیز از خدمات مامایی استفاده کردند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان یادآور شد: در مدت یاد شده همچنین۷۰۰ مورد اعزام به بیمارستان های منطقه داشتیم.

سلمان زاده گفت: در مجموع تا روز گذشته حدود ۷۱ هزار ۸۰۶ مورد مراجعه کننده به بیمارستان صحرایی داشتیم که پیش بینی می شود تا  آخرین روز بازگشت زائران این آمار به ۱۰۰ هزار نفر برسد.

به گفته وی توزیع آب به شکل بسته بندی، نظارت خوب مواکب بر این اقدام و همچنین  زحمات شبانه روزی نیروهای بهداشت این دانشکده که بر وضعیت موجود نظارت بهداشتی داشتند، مهم ترین عامل در پیشگیری و شیوع بسیاری از بیماری ها بود.

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 1277233
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.