غلامرضا شریعتی جمعه شب در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ۲ مرز شلمچه و چذابه مشکل خاصی نداریم، گفت: به منظور رفاه حال زائرانی که از زیارت عتبات عالیات بر می گردند تمام تمهیدات لازم برای آنها فراهم شده است.

وی اظهار داشت: ناوگان حمل و نقل برای انتقال زائران به شهرها و استان های کشور پیش بینی شده و انتقال زائران از مرزها به مراکز استان طبق برنامه ریزی پیش می رود.

شریعتی افزود: موج بازگشت زائران از ۲ مرز چذابه و شلمچه رو به افزایش است لذا باید امکانات لازم را برای خدمت رسانی به این زائران به کار گرفت.

وی ضمن توصیه به زائران اربعین حسینی که وارد کشور می شوند گفت: زائرانی که با خودروی شخصی و یا با اتوبوس ها به صورت کاروانی به سفر زیارت کربلا مشرف شدند در هنگام بازگشت قبل از حرکت به سمت مقصد خود یک یا ۲ روز استراحت کنند تا شاهد حوادث ناگوار در جاده ها نشویم.

شریعتی اظهار داشت: در هر ۲ مرز شلمچه و چذابه شهرستان خرمشهر، بستان و دشت آزادگان و اندیمشک امکانات لازم برای استراحت،وسایل سرمایشی ، آب و غذا فراهم شده است.

وی ادامه داد: لازم است این سفر معنوی موجب رضایت مندی زائران و خانواده های آنها باشد.

 بیش از ۴۰۰  موکب مردمی از میدان مقاومت خرمشهر تا پایانه مرزی شلمچه مستقر شده و به زائران خدمات رسانی می‌کنند.

 حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر از روزهای آغازین ماه صفر شروع شده و همچنان ادامه دارد.

شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.