به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی پنچشنبه در نشست ستاد اربعین در فرمانداری خرمشهر با حضور وزیر کشور با اشاره به تامین سوخت در مرزهای کشور افزود: با کمترین زمان ممکن سوخت مورد نیاز اتوبوس ها تامین شده و تشریفات گمرکی خروج خودروها برای انتقال و جابجایی زائران حسینی در خاک عراق انجام شد.

 وی افزود: در مرزهای شلمچه و چذابه تلاش شده تا طرح های جامع تهیه و با اقدام کارشناسی و بررسی های علمی فعالیت شود که در این رابطه طرح جامع چذابه رو به اتمام است . امسال در زمینه زیرساخت، راه، خط کشی، ایمن سازی، اصلاح و تعمیر اداره کل راه و شهرسازی نسبت به سال گذشته فعال تر و جدی تر ظاهر شد و بخش زیادی از چهار خطه شدن مسیر اهواز به چذابه باقی نمانده است.

شریعتی ادامه داد: بنا بود این طرح ها در سال گذشته به اتمام برسد ولی بارندگی و سیل باعث کندی کار شد ولی بعد از آن با تلاش بسیار این کارها انجام و مسیرها ترمیم و جاده نیز گسترش پیدا کرد تا شرایط متفاوت تری را نسبت به سال های گذشته در مسیر چذابه داشته باشیم.

وی  افزود: با تدبیر دولت موضوع لغو روادید بین ایران و عراق نتیجه رضایت بخشی به دنبال داشت و زمینه زیارت را برای عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) را فراهم کرد.

استاندار خوزستان در ادامه گفت: حضور باشکوه زائران در همایش اربعین امسال کار را برای خدمت رسانی سخت کرد ولی با تلاش همه دست اندرکاران امکانات  مورد نیاز، محل استراحت، پارکینگ و افزایش تعداد موکب ها شرایط خوبی برای زائران فراهم شد.

شریعتی افزود: تجهیزات و منابع انسانی در حد توان در اربعین امسال به میدان آمد تا در زمینه زیرساخت از جمله تامین آب، برق، فاضلاب، گذرنامه ، بهداشت و درمان با مشکل مواجه نشویم.

انتقاد استاندار خوزستان از برخی استان های معین اربعین

استاندار خوزستان در ادامه با انتقاد از برخی استان های معین که خوزستان را در خدمت رسانی به زائران یاری نکردند گفت: برخی استان های معین استقبال آن چنانی برای کمک به استان خوزستان برای خدمت رسانی به زائران نداشتند ولی منتظر کمک آنها نماندیم و برای مدیریت بهتر جمعیت انبوه زائران حسینی نسبت به تعیین شهرستان های مختلف خوزستان برای معین هر ۲ مرز چذابه و شلمچه اقدام شد.

وی  افزود: استان فارس و شهرداری شیراز و تهران در خدمت رسانی به زائران قابل قبول ظاهر شدند ولی سایر استان های دیگر برخلاف وعده هایی که داده بودند آنطور که باید و شاید حضور پررنگی نداشتند.

استاندار خوزستان  ادامه داد: تمام دستگاه های استانی، مرزبانی، سپاه، ارتش، بسیج، نیروی انتظامی، شهرداری ها، منطقه آزاد اروند، پتروشیمی های ماهشهر، اداره کل بندر و دریانوردی و دیگر نهادها پای کار آمدند و در کمترین زمان ممکن ساماندهی جمعیت انبوه وارد شده به مرزها را مدیریت شد.

با نزدیک شدن به روز اربعین موج دوم حرکت زائران از مرزهای شلمچه و چذابه آغاز شده است.

 در مرز شلمچه ۴۰۰ موکب از میدان مقاومت تا پایانه شلمچه به زائران خدمات رسانی می کنند.

 شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر مهمترین گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.