به گزارش ایرنا حسینعلی امیری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران اظهارداشت:در ایام اربعین امسال ثابت شد که علاقمندان اباعبدالله الحسین(ع) و اهل بیت(ع) تنها مسلمانان نیستند بلکه ما شاهد بودیم که در این راهپیمایی بزرگ پیروان ادیان مختلف از سراسر جهان نیز حضور داشتند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های راهپیمایی بزرگ اربعین دولتی نبودن آن است و تمامی خدمات  به صورت خودجوش توسط مردم ارائه می شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهوری ادامه داد: دولت در حد ایجاد تسهیلات، برقراری نظم و امنیت و بحث های مربوط به حاکمیت  از جمله تامین بهداشت، راه و... در کنار مردم ایستاده است.

وی بیان کرد : مدیریت چند میلیونی زائر آن هم در مدت کوتاه کار بسیار دشواری است و باید از تمامی افرادی که در این راهپیمایی بزرگ قدمی بر می دارند ، تقدیر کنیم.

امیری بیان کرد: نیروهای مسلح و نیروهای امنیتی نیز در این راهپیمایی بزرگ در کنار مردم نقش موثری داشتند که شایسته تقدیر هستند.

وی تصریح کرد : راهپیمایی اربعین حسینی هر سال نسبت به سال گذشته با شکوه بیشتری برگزار میشود.

معاون پارلمانی رییس جمهوری گفت: مسئولان مربوطه به خوبی این پیاده روی اربعین را مدیریت کردند و تاکنون هیچ مشکلی در این زمینه ایجاد نشده است.

وی گفت: استاندار خوزستان و و سایر مسئولان استان به منظور برگزاری هرچه بهتر این همایش بزرگ تلاش های فراوانی داشتند که شایسته تقدیر هستند.

امیری ادامه داد: زائران مقررات کشور عراق را به خوبی رعایت کنند تا مشکلی در تردد و زیارت آنها ایجاد نشود.

وی بیان کرد : در مرز ایران تمامی تسهیلات لازم برای خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی فراهم است و انتظار می‌رود زائران پس از زیارت به سرعت به کشور بازگردند تا ازدحام جمعیت برای آنها مشکلی ایجاد نکند .

معاون پارلمانی رئیس جمهوری گفت: جا دارد از دولتمردان کشور دوست و برادرمان عراق و نیروهای نظامی و امنیتی آن در تامین امنیت و نظم زائران تشکر ویژه ای داشته باشیم.

وی بیان کرد : مردم عراق نیز در این راهپیمایی باشکوه با برپایی موکب ها و پذیرایی مناسب خدمات ارزنده ای را به زائران اربعین حسینی ارائه دادند که شایسته تقدیر هستند.

امیری بیان کرد : مردم و علمای عراق برادری و اخوت را به اوج رساندند که وظیفه دارم از طرف رئیس جمهوری از آنها کمال قدردانی را داشته باشم.

وی تصریح کرد : در سال گذشته سیل در دشت آزادگان مشکلاتی را برای مردم این منطقه ایجاد کرد اما آنها با صبر ، بردباری ، اتحاد و همبستگی توانستند از این بحران سخت خارج شوند و اکنون نیز در ایام اربعین حسینی به صورت شبانه‌روزی برای خدمت به زائران اربعین حسینی تلاش می‌کنند که جای تقدیر دارد.

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهوری روز پنجشنبه در سفر خود به خوزستان از پایانه مرزی چذابه و نحوه خدمت رسانی به زائران اربعین حسینی بازدید کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.