نبی اله خون میرزایی چهارشنبه در ستاد شیلات شهرستان هندیجان به مطالعات تحقیقاتی در این زمینه اشاره کرد و گفت: ما طی این سال ها در دریاهای خزر، خلیج فارس و عمان تخلفاتی را انجام دادهایم که امروز با برداشت بیش از منابع موجود روبرو هستیم.

وی با اشاره به اینکه این برداشتها شامل هم صیدهای مجاز و  غیر مجاز می شوند، گفت: طبق برنامه ریزی هایی که صورت گرفته بود باید سال گذشته حدود ۶۰۰ هزار تن صید انجام می شد در صورتی که بررسیها صید ۷۷۳ هزار تنی از منابع دریایی کشور را نشان میدهد.

معاون وزیر جهادکشاورزی تصریح کرد: این افزایش عملکرد به هیچ عنوان جای افتخار ندارد؛ در صورتی که  به دلیل محدود بودن منابع، نباید اجازه دهیم که ظرفیتها بیش از این به مخاطره بیفتد.

خون میرزایی، منابع دریایی را سرمایه ای برای آیندگان دانست و به تلاش های سازمان شیلات کشور برای کاهش برداشت از  جهت بازتولید و بازپروری ظرفیتها به منظور استفاده نسل های آینده اشاره کرد.

این مقام مسئول در وزارت جهادکشاورزی حفظ محیط زیست و اکوسیستم دریایی را یک اولویت با اهمیت برای سازمان شیلات عنوان کرد و ادامه داد: منابع موجود نباید بیش از این تحت فشار باشند و بلایی که در سالهای گذشته بر سر ماهیان خاویاری دریای خزر آورده شد بر سر دریاهای جنوب کشور هم بیاید.

اسکله صیادی بحرکان امسال تکمیل میشود

خون میرزایی همچنین در بخش دیگری از این نشست به بی مهری که در حوزه تخصیص منابع برای تکمیل پروژه اسکله صیادی بحرکان هندیجان طی سال های گذشته صورت گرفت اشاره کرد و افزود: این پروژه که از سال ۹۳ عملیات اجرایی آن آغاز شد؛ قرار بود طی ۲ سال به بهره برداری برسد اما با محدودیتهای اعتباری روبهرو شد.

وی از اختصاص مبلغ ۵۰ میلیارد ریال جهت فعالیت دوباره این اسکله طی روزهای آینده خبر داد و افزود: امیدواریم با پرداخت مطالبات پیمانکار پروژه، پایان امسال شاهد به بهره برداری رساندن آن باشیم.

رئیس سازمان شیلات ایران برگزاری ظرفیت های شیلاتی در شهرستان هندیجان را ضروری خواند و آن را فرصتی مناسب برای هدایت و جذب جامعه متقاضی کار دانست.

بندر صیادی بحرکان در مجاورت خلیج فارس از توابع شهرستان هندیجان در ۱۳ کیلومتری این شهر واقع شده است. این بندر در حال حاضر با داشتن ۲۵۴ شناور یکی از مهمترین بنادر صیادی استان خوزستان به شمار می ‌آید.

بندر سجافی هندیجان نیز یکی دیگر از بنادر مهم تجاری و صیادی خوزستان است که در ۳۰ کیلومتری شهر هندیجان در کرانه شمال خلیج فارس واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.