حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مرز چذابه افزود: توزیع و ذخیره سازی آب معدنی برای ۳۰۰موکب اطراف پایانه چذابه در حال انجام است و به صورت روزانه محموله های جدید آب معدنی به این منطقه ارسال می شود.
وی گفت: در ۲ روز اخیر ۶ محموله آب معدنی به ظرفیت ۵۰۰هزار بطری به همراه مقادیر زیادی یخ از مناطق همجوار و کلانشهر اهواز در محل استقرار موکب ها در اطراف پایانه چذابه تخلیه شده است.
رییس کمیته جذب مشارکت های مردمی ، تغذیه و اسکان ستاد اربعین خوزستان در ادامه با بیان اینکه همه موکب های اطراف پایانه چذابه آب معدنی به میزان نیازدارند و بخشی نیز ذخیره سازی شده، افزود: تا زمان بازگشت کامل زائران اربعین حسینی از کربلای معلی ، نیاز به آب معدنی بسته بندی شده وجود دارد.
وی گفت: مقادیر زیادی آب معدنی و بسته بندی بین موکب های بین راهی و مسیرهای منتهی به پایانه مرزی چذابه نیز توزیع شده است.
حجت الاسلام موسوی در ادامه خواستار ارسال بیشتر یخ ، آب معدنی و بسته بندی به مرزهای چذابه و شلمچه شد.

نیاز به ۶ میلیون بطری آب معدنی
رییس کمیته جذب مشارکت های مردمی ، تغذیه و اسکان ستاد اربعین خوزستان میزان نیاز آب معدنی در مرزهای چذابه و شلمچه را ۶ میلیون بطری عنوان کرد و افزود: بخش زیادی از نیاز موکب ها به آب معدنی تامین شده ولی با گرم شدن هوا همچنان نیاز به آب معدنی و یخ وجود دارد.
حجت الاسلام موسوی در ادامه افزود: با توجه به ورود زائران اربعین حسینی به میهن اسلامی تا ۳۰ مهر(۲۳صفر) نیازمند آب معدنی برای زائران هستیم از این رو همچنان خواستار تداوم ارسال محموله های آب به گذرگاه های چذابه و شلمچه هستیم و از خیران و مردم شریف ایران درخواست می شود در این زمینه یاری رسان زائران اربعین باشند.
بررسی میدانی خبرنگار ایرنا در مرز چذابه نشان می دهد که زائران اربعین حسینی از وضعیت آب معدنی و بسته بندی راضی هستند و موکب داران در این زمینه نیز نگرانی و دغدغه خاصی ندارند.
روزهای پنجشنبه و جمعه هفته گذشته کمبود شدید آب معدنی و بسته بندی، زائران در حال عزیمت به کربلای معلا و نجف اشرف در مرزهای چذابه و شلمچه را با مشکلات زیادی رو به رو کرد.
بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام تاکنون چند محموله آب معدنی و بسته بندی به مرزهای چذابه و شلمچه ارسال کرده اند.  
اربعین پارسال ۲۳۶هزار زائر اربعین حسینی از مرز چذابه به کربلای معلا و نجف اشرف مشرف شدند. این تعداد در اربعین ۱۳۹۶ حدود ۴۰۰هزار نفر بود.
به گزارش ایرنا حرکت تدریجی زائران اربعین حسینی از اول ماه صفر آغاز شده و تا دو سه روز مانده به اربعین حسینی به اوج خود می‌رسد.
مرز چذابه در ۱۱۰کیلومتر شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر دو گذرگاه رسمی تردد زائران اربعین حسینی است.
پارسال ۵۵۰ هزار زائر از شلمچه و ۲۳۷ هزار زائر از چذابه برای حضور در همایش جهانی پیاده روی اربعین به نجف اشرف و کربلای معلی عزیمت کردند.
بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران و نیز تقویم عراق، ۲۷ مهر روز اربعین است.
۶۰۶۵ /۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.