به گزارش ایرنا مسئولیت نام نویسی زائران اربعین حسینی در سامانه سماح به دفتر حج و زیارت خوزستان مستقر در پایانه مرزی چذابه واگذار شده تا زائران مشتاقی که تاکنون نتوانستند در این سامانه ثبت نام کنند ، این امکان برای آنها فراهم شود.
ارایه گذرنامه معتبر که مدت زمان اعتبار آن کمتر از سه ماه نباشد تنها شرط نام نویسی در سامانه سماح است. زائران پس از نام نویسی در سامانه سماح و گرفتن کد رهگیری می توانند از گیت خروجی گذرنامه پایانه مسافری چذابه رهسپار شهرهای مقدس عراق شوند.
در موقع نام نویسی در سامانه سماح در پایانه مسافری چذابه ، ۲۲۰هزار ریال بابت حق بیمه و خدمات هلال احمر از کارت بانکی زائر برداشت می شود. 
با این حال مسئولان اجرایی و انتظامی به زائران توصیه می کنند به منظور روان سازی تردد در پایانه مرزی و جلوگیری از ازدحام غیرقابل پیش بینی و احتمال اختلال در ورود و خروج ، پیش از حرکت به سمت پایانه مرزی چذابه در سامانه سماح نام نویسی کنند.
نام نویسی در سامانه سماح و داشتن گذرنامه معتبر، تنها شرط عبور از مرز چذابه و عزیمت به شهرهای مقدس عراق است.
اربعین امسال شرط داشتن روادید برای زائران ایرانی اربعین حسینی با موافقت مقامات بلند پایه عراقی تا پایان ماه صفر برداشته شد تا زائران حسینی حضور سهل و آسان در راهپیمایی عظیم اربعین را تجربه کنند.
پیش بینی شده با حذف روادید برای زائران ایرانی اربعین حسینی ، شمار مشتاقان به زیارت حرم حضرت سید الشهدا (ع)، از پایانه های رسمی کشور از ۲ میلیون نفر پارسال، افزایش چشمگیری داشته باشد.
تا ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۵ مهر مطابق با هشتم ماه صفر ، ۴۳هزار و ۶۰۰زائر اربعین حسینی از گذرگاه مرزی چذابه رهسپار شهرهای مقدس عراق شدندکه در مقایسه با مدت مشابه پارسال در چنین روزی پنج برابر افزایش نشان می دهد.

در اربعین پارسال ۲۳۶هزار زائر اربعین حسینی از چذابه به شهرهای مقدس عراق مشرف شدند. این رقم در اربعین سال ۱۳۹۶ حدود ۴۰۰هزار نفر بود.
حرکت خودجوش زائران اربعین حسینی از روزهای آغازین ماه صفر به سمت گذرگاه های مرزی چذابه در ۱۱۰کیلومتری شمال غرب اهواز و شلمچه در ۱۵کیلومتری غرب خرمشهر شروع شده و در چند روز مانده به روز اربعین شهادت سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و یاران آن حضرت ، به اوج خود خواهد رسید.
طبق تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران ، ۲۷مهرماه روز اربعین حسینی است. در عراق نیز همین روز ، اربعین است.
۶۰۶۵     / ۶۰۳۷
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.