مصطفی رحماندوست روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کتاب کالای گرانی شده و علاقمندی به مطالعه نیز کم شده است، در کشور ما برای گسترش مطالعه، برنامه‌ای غیر از نصیحت بر منبر و مدرسه نداریم لذا حاصل ادبیات و مطالعه ما همین می شود که امروز می‌بینید.

وی تصریح کرد: اگر قیمت کتاب کاهش پیدا کند یه یقین تا حدی در میزان مطالعه تاثیرگذار خواهد بود، وقتی کاغذ ارزان‌تر بود تیراژ کتاب بالاتر بود اما اصل قضیه فقط ارزانی و گرانی کاغذ و کتاب نیست.

این نویسنده کودک با اشاره به  اشاره به علل پایین بودن سرانه مطالعه در کشور توضیح داد: علت اصلی آن نداشتن علاقه به مطالعه است چراکه ما از کودکی و از بدو تولد باید برای کودکان قصه و شعر بخوانیم اما این کار را نمی‌کنیم.

وی با اشاره به نقش فضای مجازی در ایجاد فضایی برای مطالعه کودکان و سوق دادن آن ها به سمت کتاب و کتابخوانی گفت: من برای این که کتاب در فضای مجازی جای خود را باز کند ، خیلی کار کردم و بد هم نبود و امیدوارم بتوان از فضای مجازی برای کمک به مطالعه استفاده کرد البته من از فضای مجازی دور شدم چراکه بسیار برایم وقت‌گیر بود.

مصطفی رحماندوست معروف به شاعر «صد دانه یاقوت» شاعر، نویسنده و مترجم کتاب‌های کودکان و نوجوانان است.

از این نویسنده و شاعر ایرانی، تاکنون یکصد و شصت اثر به صورت مجموعه شعر برای کودکان و نوجوانان، تألیف و ترجمه داستان‌های کودکان و نوجوانان در ایران و جهان منتشر شده‌است. تیراژ کتاب‌های او به بیش از پنج و نیم میلیون نسخه می‌رسد که از آن میان می‌توان به آثار شامل "فرهنگ آسان؛دانشنامه ویژه کودکان و نوجوانان"، "فرهنگ ضرب‌المثل‌ها؛مجموعه‌ای ارزشمند از ضرب‌المثل‌های ایرانی"، اشاره کرد.

اثر دیگرش "ترانه‌های نوازش" شامل مجموعه‌ای از لالایی‌ها بود  که از آن میان «لالایی عاشورا» بسیار مورد استقبال قرار گرفت، مجموعه شعرهای این شاعر با عنوان  "قصه پنج انگشت" و "بازی با انگشت‌ها" نیز ریشه در ادبیات فولکلور ایران دارد که تعدادی از اشعار این مجموعه به زبان سوئدی نیز ترجمه شده‌است.

۷۱۶۴/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.