به گزارش ایرنا قدرت الله طمیمیان روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تمام ارگان های منطقه آزاد اروند برای میزبانی از زائرین حسینی در ایام اربعین از آمادگی لازم برخوردارند. با تلاش و پشتکار تمام دستگاه های اجرایی، مردم و ستاد اربعین ، تا این لحظه خدمات خوبی در منطقه آزاد اروند آماده شده است که  این خدمات تا بعد از اربعین حسینی برای زائران برپا هستند.

رئیس ستاد اربعین منطقه آزاد اروند گفت: امسال ۳۰ هکتار به ظرفیت پارکینگ در مرز شملچه اضافه شده است همچنین مسیری برای پشتیبانی موکب های مستقر در این مرز طراحی شد تا دسترسی به آنها آسان تر شود.

طمیمیان تصریح کرد: تلاش دستگاه های اجرایی در مرز شلمچه تردد روان زائران اربعین است ضمن اینکه مسیر اختصاصی نیز برای اتباع خارجی در نظر گرفته شده است.

وی بر تعامل هر چه بهتر دستگاه ها با منطقه آزاد اروند تاکید کرد و گفت: سال گذشته شلمچه به عنوان بهترین مرز تردد زوار در سطح ملی شناخته شد، امسال نیز اگر امور به خوبی پیش برود بهترین میزبان برای زائران اربعین خواهیم بود.

وی با اشاره به پیش بینی ۴۴ گیت برای عبور زائران ایرانی و خارجی در بخش عراقی و ایرانی مرز شلمچه گفت: در بخش شلمچه ایران ۲۴ گیت برای عبور زائران ایرانی و ۱۶ گیت برای عبور خارجی ها پیش بینی شده و در بخش شلمچه عراق نیز ۲۰ گیت برای عبور زائران به صورت مشترک پیش بینی و نصب شده است.

 رئیس ستاد اربعین منطقه آزاد اروند گفت: در بخش شلمچه عراق نصب ۲۰ گیت ها برای عبور زائران، بهبود روشنایی محوطه، نصب سایه بان و داربست، انجام نظافت و آبرسانی و پارکینگ خودرویی برای جابجایی زائران ایرانی توسط خودروهای سازمان یافته عراقی شامل ون، اتوبوس و مینی بوس انجام شده است.

وی افزود: موضوع ساماندهی ترمینال و نصب کیوسک برای استقرار نیروهای نظامی که کار رفت و آمد زائران را کنترل می کنند نیز در خاک عراق در مرز شلمچه به انجام رسیده ضمن آنکه موضوع ارائه خدمات اولیه، آبرسانی و لجن کش برای موکب تبریز که در شلمچه عراق مستقر است نیز از سوی سازمان منطقه آزاد اروند انجام شده است.

طمیمیان تصریح کرد: همچنین اقداماتی برای آبرسانی و برق رسانی به تمام خیمه ها و تاسیسات ایرانی مستقر در بخش شلمچه عراق از سوی  اداره های آب و برق در حال انجام است.

رئیس ستاد اربعین سازمان منطقه آزاد اروند گفت: مرز شلمچه برای عبور زائران به صورت شبانه روزی باز است و نگرانی از این بابت وجود ندارد و تمامی خدمات قابل ارائه در ۲ سوی شلمچه به جهت تسهیل در عبور و مرور زائران انجام می شود.

وی افزود: مرز شلمچه تنها گذرگاه عبور اتباع خارجی از میان مرزهای چهارگانه کشور تعیین شده که زائران ۹۰ کشور خارجی برای حضور در پیاده روی اربعین حسینی از این گذرگاه مرزی به عراق سفر می کنند.

وی گفت: همچنین در بخش ایرانی مرز شلمچه خدمات بسیاری به زائران اعم از ایرانی و اتباع خارجی ارائه می شود بر همین اساس کریدور اتباع خارجی از ایرانی جدا شد.

طمیمیان گفت: خدمات مورد نیاز زائران و نیروهای خدمات رسان از ابتدای منطقه ۵۵ هکتاری خرمشهر تا پشت گیت های پایانه مسافری از سوی  سازمان منطقه آزاد ارائه می شود.

وی اظهار داشت: مواکب، بیمارستان صحرایی و درمانگاه در مسیر تردد زائران از فلکه مقاومت تا نقطه صفر مرزی مستقر شده اند.

 به گزارش ایرنا بر اساس تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران، ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

 حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع شده است.

 گذرگاه مرزی شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر قرار دارد.

۷۱۰۴/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.