فاضل نظری روز شنبه در همایش ملی روز کودک در سالن همایش‌های سازمان آب و برق خوزستان در اهواز بیان کرد: همه باید به آینده کودکان توجه کنند زیرا توجه به آینده این قشر میراثی است که باید آن را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه شکل اداری بعضی از حوزه‌ها به گونه‌ای است که به آینده کودکان کمتر توجه می کنند ادامه داد: اگر نیروی متخصص و منابع  انسانی نباشد هیچ کدام از منابع پایان پذیر مثل نفت و گاز و دیگر منابع، به کار نخواهد آمد و این کودکان و نوجوانان هستند که می‌توانند آینده کشور را بسازند.

نظری افزود:در هفته ملی کودک دنبال آن هستیم تا اهمیت کودک را به عنوان یک دارایی عمومی مطرح کنیم ؛ کودکان باید یک آینده شاد و یک زندگی امید بخش داشته باشند زیرا کودک شاد و امیدوار بهتر از یک کودک درس خوان است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ایران با بیان اینکه از موانع بهبود وضعیت کودکان نوع افکار و نگرش ماست گفت: باید به کودکان صبوری و چشم پوشی و موفقیت عمومی را آموزش داد؛ باید به عنوان یک رسالت همبستگی و وحدت را به کودکان خود بیاموزیم.

توجه به کودکان و نوجوانان نقشی اساسی در شکل‌گیری جامعه دارد

استاندار خوزستان نیز در این همایش با بیان اینکه با توجه به کودکان می توان جامعه ای موفق را ساخت گفت: کودکان نقش اساسی را در شکل‌گیری جامعه دارند و لازم است با آموزش صحیح به کودکان در بحث ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی مداخله درستی داشته باشیم.

غلامرضا شریعتی ادامه داد : هفته ملی کودک و نوجوان در اهواز با برنامه های متنوعی از طرف کانون پرورش فکری کودک و نوجوانان خوزستان برنامه ریزی شده و برای سال آینده برنامه های ملی و بین المللی نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود : هفته ملی کودک امروز با پرده برداری از سردیس محمد طاها اقدامی شهید خردسال حادثه تروریستی ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ اهواز در خوزستان آغاز شد و همچنین سایر برنامه های این هفته همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

شعار هفته ملی کودک و نوجوان  "آینده را باید ساخت"

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان نیز در این همایش بااشاره به اینکه خوزستان سرزمین عشق و حماسه و دانایی است گفت:کودکان دانا و اهل علم زمینه‌ساز آینده روشن این سرزمین هستند و به همین دلیل شعار این هفته  "آینده را باید ساخت" نامگذاری شده است.

وحید کیانی ادامه داد : کودکان رفتار اجتماعی را به مثابه یک عمل اجتماعی یاد گرفته و به کار می‌بندد و جوامعی که کودکان خود را به هنر اجتماعی زیستن و اندیشیدن راهنمایی می کنند، به سعادت و پیشرفت دست پیدا خواهند کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی کودک در اهواز گفت: خرسندیم که آیین افتتاحیه این رویداد مهم ملی پس از حدود ۱۴ سال در خوزستان برگزار می‌شود و همچنین برای نخستین بار پرچم هفته ملی کودک در این استان بر افراشته شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان ادامه داد: این کانون با بهره‌گیری از ظرفیت ها و ظرافت‌های موجود با کودک، رفتاری متفاوت و موثر از خود بروز داده و گستردگی این تلاش،تا دورترین روستاهای کم برخوردار رسیده است؛ همچنین ناوگان سیار کتابخانه کانون پرورش فکر کودکان و نوجوانان گرچه نیاز به نوسازی دارد اما هیچ‌گاه کودکان را تنها نگذاشته است.

به گزارش ایرنا در حاشیه این همایش از تمبر و پوستر هفته ملی کودک و نوجوان با مشارکت اداره کل پست خوزستان با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استانی رونمایی شد.

شعار هفته ملی کودک و نوجوان «آینده را باید ساخت» امسال از طرف اعضای شورای سیاست‌گذاری به‌عنوان شعار هفته ملی کودک انتخاب شده است تا امید به آینده‌ای روشن برای کودکان ایران به عنوان نگاهی راهبردی همواره مورد توجه دست‌اندرکاران این حوزه قرار گیرد.

برنامه‌های هفته ملی کودک در سال ۱۳۹۸ روزهای ۱۳ تا ۱۹ مهر در اهواز همزمان با سراسر کشور از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و با مشارکت سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می‌شود.

۷۱۶۵/ ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.