غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در حاشیه کارگروه آموزش و پژوهش خوزستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سهم ما در تامین اعتبار این قرارداد ۱۵درصد است که امسال ۷.۵ درصد سقف قرارداد فاینانس پرداخت می شود و نیمی دیگر نیز سال آینده به حساب بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل واریز خواهد شد.
وی گفت: عملیات اجرایی خطوط اصلی و ساخت تصفیه خانه فاضلاب غرب اهواز که بخشی از کار نیز شروع شده تا سه سال آینده به سرانجام خواهد رسید.
استاندار خوزستان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اساسی در ساماندهی فاضلاب غرب اهواز اعتبار مورد نیاز برای اجرای این طرح بود ابراز امیدواری کرد با اجرای خطوط جدید فاضلاب و احداث تصفیه خانه فاضلاب در غرب اهواز ، یکی از مشکلات اساسی این کلانشهر برطرف شود.
وی با بیان اینکه تصفیه خانه قدیمی غرب اهواز همچنان فعال است ولی بسیاری از خطوط قدیمی و ریزشی است افزود:  تصفیه خانه جدید غرب اهواز با ظرفیت روزانه ۱۰۰هزار متر مکعب ، احداث می شود.

ساماندهی فاضلاب و جمع آوری آب های سطحی در۳۰ نقطه اهواز
استاندار خوزستان گفت: ساماندهی فاضلاب و جمع آوری آب های سطحی در ۳۰ نقطه کلانشهر اهواز از ماه گذشته شروع شده که از این تعداد ۱۷ نقطه انجام شده و ۱۳ نقطه بحرانی دیگر تا اواخر مهر و تا پیش از شروع بارندگی ها به پایان می رسد.
وی احداث دریچه های یک طرفه فاضلاب در ورودی به رودخانه کارون به گونه ای که با بالا آمدن آب ، فاضلاب به داخل شهر حرکت نکند و همچنین لایروبی کانال های فاضلاب را از برنامه های فوریتی شرکت آب و فاضلاب اهواز بیان کرد.
شریعتی به بازسازی پمپ های فاضلاب شهر اهواز اشاره کرد و افزود: از مجموع ۲۰۰دستگاه پمپ فاضلاب که در جریان سیلاب فروردین از کار افتاد، ۱۲۰ دستگاه بازسازی و وارد مدار عملیات شده و بقیه در حال بازسازی هستند و تعدادی پمپ جدید نیز خریداری شده که در حال نصب است.
استاندار خوزستان با اشاره به وضعیت تصفیه خانه شرق اهواز که امسال به ظرفیت ۱۰۰هزار متر مکعب راه اندازی شده گفت: در ابتدای شروع کار این تصفیه خانه ، ۲۰هزار متر مکعب فاضلاب تصفیه می شد که هم اکنون به ۸۰هزار متر مکعب رسیده است و تلاش می کنیم در ماه های  آینده به ۱۰۰هزار متر مکعب یعنی ظرفیت اسمی برسد.
شریعتی ابراز امیدواری کرد با شروع بارندگی های پیش رو ، مشکل چندانی در مساله فاضلاب و جمع آوری سطحی که منجر به بروز بحران در کلانشهر  اهواز شود نداشته باشیم.
در فروردین امسال با بروز سیلاب و طغیان رودخانه کارون ، بخشی از فاضلاب به مناطقی از شهر اهواز بازگشت که مشکلات زیادی برای شهروندان به وجود آورد.
۶۰۶۵ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.