به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی شامگاه چهارشنبه در نشست چهارشنبه های گردشگری شهرستان دزفول در خانه تاریخی سوزنگر افزود: می توان در معماری های جدید از سبک های تلفیقی سنتی و مدرن استفاده کرد.
وی نگاه به گذشته و میراث گذشتگان را ضروری خواند و گفت: دزفول ظرفیت های فوق العاده ای دارد که می توان بسیاری ازآنها را ثبت ملی کرد.

امام جمعه دزفول مسیر سنتی هیات های عزاداری دزفول را از ظرفیت های ثبت ملی دزفول دانست و افزود: باید قدر گنجینه ها و سرمایه های فرهنگی و تاریخی را بدانیم و آنها را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه گردشگری زمینه ای برای تعامل فرهنگ ها است، گفت: دزفول یک شهر آیینی بوده و باید سبک های عزاداری سنتی آن حیا شوند.

حجت الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم انتقال این سبک عزاداری و نوحه خوانی به نسل های جوان افزود:  متاسفانه در این زمینه کوتاهی شده که اکنون اقداماتی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه دزفول دارای پیشینه و تاریخی پرافتخار است، اظهار داشت: دفاع مقدس پیشینه تاریخی دزفول را تکمیل کرد.

امام جمعه دزفول با تاکید بر هدفگذاری فرهنگی در حوزه گردشگری افزود: باید فرهنگ خود را از رهگذر گردشگری به دیگران معرفی کنیم.
چهارشنبه های گردشگری دزفول نشستی تخصصی و ماهانه است که با همت مجمع فعالان گردشگری دزفول هر ماه به صورت تخصصی درباره ظرفیت های گردشگری شهرستان و معرفی آنها به مردم برگزار می شود.
۳٠۲۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.