به گزارش ایرنا کیامرث حاجی زاده شامگاه سه شنبه در یازدهمین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان خوزستان که با حضور بابک دین پرست، معاون وزیر کشور در استانداری خوزستان برگزار شد با بیان این که خوزستان نیاز شدیدی به حل مشکلات زیرساختی دارد اظهار داشت: به علت نبود زیرساخت مناسب بحران‌های خوزستان تبدیل به ابر بحران می شوند، مثلا بحران گرد و خاک بهمن ۹۵ به علت مشکلات موجود در زیرساخت‌ها به یک ابربحران در سطح استان تبدیل شد.

وی گفت: با پیام تاریخی مقام معظم رهبری و پای کار آمدن دولت و وزیر کشور،رییس جمهوری و پیگیری‌های مستمر استاندار و مجموعه مسئولان استان اعتبارات خوبی برای استان تصویب شد که موجب شد حرکت‌های خوبی را در حوزه برق، آب، فاضلاب و ارتباطات استان آغاز کنیم.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان خوزستان افزود: با همکاری و همدلی دستگاه‌های دولتی و غیردولتی، نهادهای امنیتی، نیروهای مسلح شامل سپاه، ارتش، بسیج و بخش خصوصی حماسه ای  مانند حماسه دفاع مقدس را در استان خوزستان را خلق کردند اما در کنار همه این ها نقش اصلی را مردم آفریدند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته پس از سیلاب در استان خوزستان بیان کرد: از بهمن ۹۷ سیل به استان خوزستان وارد شد و استان را با مشکلات مواجه کرد و از اواخر دی و اوایل بهمن ۹۷ سیلاب در مناطق شمال و شمال شرق استان مانند اندیکا، مسجدسلیمان و برخی مناطق دیگر رخ داد، در اواخر بهمن ماه سیلاب در حوزه کرخه به ویژه در شهر رفیع آغاز شد و تا پایان اردیبهشت ماه سال ۹۸، تخلیه آب از اراضی کشاورزی  و آماده سازی آن‌ها برای کشت شلتوک ادامه داشت.

حاجی زاده با بیان این که خوزستان در یک بازه زمانی چندین ماهه درگیر با سیل بود توضیح داد: بالای ۵۸ میلیارد مترمکعب  در سال آبی گذشته آب وارد استان شد، همه این مشکلات با هماهنگی و تعامل خوب استاندار که میان همه دستگاه‌ها و مردم برقرار کردند بدون تلفات انسانی مدیریت شد، در قانون مدیریت بحران اولین وظیفه و اولویت ما حفظ جان انسان‌ها است که به خوبی در مقابله با ابربحران سیلاب صورت گرفت.  

وی گفت:قرارگاه بازسازی  و نوسازی مناطق سیل زده استان متناظر با کشور پس از سیل تشکیل شد، تاکنون این قرارگاه پیگیری های خوبی در حوزه خسارت‌های سیل داشته است، تاکنون ۱۰ جلسه قرارگاه به ریاست استاندار خوزستان و با  ۱۱۸ مصوبه برگزار شده است.

جانشین قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده استان خوزستان گفت: بیش از ۵۰ درصد پروندها سیل ثبت پژوهشگاه فضایی شده اند و پرداخت‌خسارتها آغاز شده است، در بخش مسکن تعمییرات به پایان رسیده و بخش احداثی در حال انجام است.

وی گفت: علاوه بر سیلاب گرفتار بحران زلزله نیز شدیم و مسئولان استان درواقع در ۲ جبهه یعنی بازسازی مناطق سیل زده و بازسازی مناطق زلزله زده در حال کار کردن هستند.

حاجی زاده ادامه داد: چندی پیش نیز زلزله ای در ایذه داشتیم که موجب خساراتی در این منطقه شد، استان خوزستان دارای گسل های جوان و فعالی است.

۷۱۶۴/۶۰۶۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.