فرزاد حسین پور شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از شب گدشته آتش به جان جنگل‌های بلوط ارتفاعات تنوش در کوهستان مونگشت افتاده بود.

وی افزود: این منطقه، بین شهرهای ایذه و باغملک واقع شده است و  ساعاتی پیش با تلاش نیروهای منابع طبیعی و مردم این آتش سوزی مهار و از گسترش آن جلوگیری به عمل آمد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ایذه تأکید کرد: جنگل‌های بلوط به عنوان سرمایه‌های کشور محسوب میشوند و مردم بختیاری نیز پیوند ناگسستنی با این درختان دارند به همین دلیل باید در اسرع وقت جلوی خسارت‌های آتش سوزی گرفته شود.

وی در پایان گفت: هنوز از میزان دقیق خسارات وارد شده به مراتع و جنگل‌های این منطقه‌ اطلاعی در دست نیست و باید منتظر گزارش کارشناسان منابع طبیعی باشیم.
از ابتدای سال جاری چندین فقره آتش‌سوزی در نقاط مختلف ایذه از جمله روستای حاجی کمال، منطقه بلوط بلند، روستای لپرشیران دهدز، کوه منگشت، تنوش و گزیر به وقوع پیوسته که اطلاع دقیقی از میزان خسارت وارد شده در دست نیست.
عمده جنگل‌های بلوط خوزستان در ایذه، باغملک، اندیکا و مسجدسلیمان واقع شده‌اند و با توجه به تعداد آتش‌سوزی‌ها در این مناطق، لزوم اختصاص یک بالگرد آب‌پاش برای مواقع آتش سوزی به شدت احساس می‌شود.

۹۴۳۴/۶۰۶۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.