به گزارش ایرنا، در این آیین که به همت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و فرمانداری گتوند در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اهدای لوح سپاس از سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی این حوزه تقدیر شد.
فرماندار گتوند در این آیین با تبریک هفته گردشگری گفت: فرمانداری گتوند در هر زمینه ای با فعالان حوزه گردشگری همکاری و از آنها حمایت می کند.

عبدالرضا احسانی نیا افزود: تلاش بر این است تا با پرداخت تسهیلات و صدور مجوزهای لازم،  اجرای طرح های این حوزه با سرعت بیشتری انجام شود.
وی اظهار داشت: شهرستان گتوند از ظرفیت های طبیعی، تاریخی، مذهبی و صنایع دستی خوبی برخوردار است  که باید به بهترین شکل از این ظرفیت ها استفاده کنیم.
فرماندار گتوند درخصوص نحوه پوشش خبری رسانه ها از مناطق گردشگری این شهرستان گفت: سرمایه گذاران و فعالان گردشگری و صنایع دستی باید در کنار رسانه ها برای ظرفیت های خود تبلیغ کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان گتوند نیز در این آیین با اشاره به زمان بردن صدور برخی مجوزها از سوی برخی از ادارات و دستگاه های اجرایی گفت: روند کند صدور استعلام طرح های گردشگری باعث گله مندی سرمایه گذاران شده است، که باید دستگاه های ذیربط همکاری بیشتری در این زمینه داشته باشند.
یعقوب نگهداری با بیان اینکه امسال نسبت به سال های گذشته سرمایه گذاران بیشتری به این بخش ورود کرده اند، افزود: بخش خصوصی در حوزه گردشگری شهرستان گتوند حضور فعالی دارد که امیدواریم با رفع مشکل این افراد بتوانیم در کنار ایجاد اشتغال، این شهرستان را به یکی از قطب های اصلی گردشگری استان تبدیل کنیم.
وی در پایان ازسرمایه گذاران بخش خصوصی دعوت کرد تا با سرمایه گذاری در این بخش در توسعه و پیشرفت شهرستان گتوند کمک کنند.

به گزارش ایرنا، آرامگاه قیصر امین پور شاعر معاصر، امامزاده محمدبن زید(ع)، دریاچه و سد تنظیمی گتوند و سد بزرگ گتوندعلیا، ساحل رودخانه کارون، پارک جنگلی، دره و آبشارهای پل پرزین، دهستان کیارس، تپه باستانی چغا، دره انار، اصطبل های پرورش اسب و باغ های مرکبات در ۲ بخش مرکزی و عقیلی از ظرفیت های گردشگری شهرستان گتوند هستند.

دیگر ظرفیت های گردشگری گتوند شامل بیشه زارها، سایت پروازی پاراگلایدر، نهر پادشاهی، منطقه گردشگری چهار کولان، شیخ سلیمان، گور دخمه های کوه طبل خانه در کنار سد تنظیمی، سه پولو، پل چک اول، پل چک دوم، بند بهمن، آباره گچ سنگی، قلعه های تاریخی شهرسماله و روستای آبیدعلیباز می باشند.  
۷۴۶۷/۳٠۲۲
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.