به گزارش ایرنا بابک دین‌پرست روز سه شنبه در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده و منازل بازسازی شده روستای شاکریه از توابع شهرستان دشت آزادگان در جمع خبرنگاران بیان کرد: حضور در استان خوزستان و دیدار با اهالی روستاهای آسیب دیده از سیل، ماموریتی است که در جهت دستور وزیر کشور و رییسقرارگاه بازسازی و نوسازی به معاونت اقتصادی این وزارتخانه ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سیلی که در استان های کشور داشتیم وزارت کشور مسئولیت پیگیری مصوبات بازسازی و نوسازی را بر عهده داشته، افزود: در بازدیدی که امروز انجام شده مشخص است که اقدامات صورت گرفته در راستای اقدامات و برنامه ریزی قرارگاه ملی عملیاتی و اجرایی شده است.

وی ادامه داد: از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در زمینه بازسازی مناطق آسیب دیده، خاتمه همه فعالیت های مربوط به بحث واحدهای مسکونی تعمیری است.

دین‌پرست در خصوص واحدهای احداثی نیز، بیان کرد: پیشرفت های مشاهده شده در این زمینه مناسب است ولی تسریع در انجام کارها احساس می شود.

وی افزود: تعداد ۷۸ مدرسه تعمیری مناطق سیل زده خوزستان وجود داشت که با تلاش و برنامه ریزی قرارگاه بازسازی، کار تعمیر همه این مدارس به اتمام رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور ادامه داد: در زمینه ۳۵ مدرسه احداثی در دیگر مناطق سیل زده اقدامات لازم انجام شده است.

دین پرست یادآور شد: کار بازسازی ۲۰ مدرسه دیگر که از خسارت بیشتری برخوردار هستند تا پایان آبان امسال به اتمام خواهد رسید.

در پی طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون در سیلاب فروردین امسال ۲۱ شهرستان خوزستان از سیلاب متاثر شدند. ۱۳۳ روستا به زیر آب رفت و ۳۷۴ روستا به صورت جزیی و کلی تخلیه شدند.

بر اساس این گزارش، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور روز گذشته از پروژه متروی اهواز، طرح های آب و فاضلاب دیدن و در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان با موضوع بررسی مسایل و مشکلات تولید گروه ملی صنعتی فولاد ایران، نشست تخصصی آب و فاضلاب و نشست تخصصی مترو  کلانشهر اهواز حضور پیدا کرد.

۹۹۳۱ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.