به گزارش ایرنا به نقل از اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر ، نوراله اسعدی سه شنبه اظهار داشت: در این مدت حجم تخلیه و بارگیری کالا از  بندر خرمشهر با رشد ۲۹ درصدی به بیش از یک میلیون تن رسیده است .

وی حجم صادرات کالا در  بندر خرمشهر طی این مدت را یک میلیون و ۷۹۳ هزار و ۳۸۳ تن عنوان کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۳۸ درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر  رشد ۱۹ درصدی تردد کشتی مسافری ورودی به بندر خرمشهر را یادآور شد و گفت:  طی این مدت  با تردد بیش از ۱۵ هزار مسافر بین المللی از مسیر دریایی بندر خرمشهر این میزبان جا به جایی رشد ۱۶ درصدی داشته است. از ابتدای امسال تاکنون ۱۰۰ فروند کشتی مسافری به پایانه مسافری دریایی خلیج فارس وارد شده است.

وی از رشد ۲۲ درصدی تردد شناورهای غیر کانتینری بالای هزار تن در این مجتمع بندری خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۱۸۲فروند شناور غیر کانتینری بالای هزار تن در بندر خرمشهر تردد داشته اند.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود و به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پر مصرف کشورهای عراق و کویت به عنوان یکی ازمهمترین  بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

۷۱۰۰/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.