به گزارش ایرنا رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان روز دوشنبه در آیین افتتاح این خانه بهداشت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس اظهار داشت: زیرساخت‌های حوزه سلامت در تمامی جغرافیای تحت پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان در حال تکمیل است.

 شکراله سلمان‌زاده اظهار داشت: سیاست‌ وزارت بهداشت مبتنی بر گسترش خدمات  اولیه سلامت در مناطق کمتر برخوردار بوده و یکی از مهم‌ترین فعالیت‌ها در این حوزه افتتاح خانه‌های بهداشت است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان افزود: تلاش می شود خانه‌های بهداشت زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی آبادان که در طرح گسترش قرار دارند تا پایان سال به طور کامل احداث و خانه‌های بهداشت قدیمی و فرسوده نیز بازسازی و نوسازی شوند.

سلمان‌زاده گفت: خانه‌های بهداشت از گسترش بیماری‌ها پیشگیری می‌کنند ضمن اینکه مراقبت اولیه از سلامت مادر و کودک را نیز به صورت جدی در دستور کار دارند و همین موضوع باعث شده کشور ایران در مراقبت‌های اولیه به همت بهورزان در عرصه بین‌المللی پیشرو باشد و مورد تقدیر قرار گیرد.

کوروش مودت معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در این آیین گفت: خانه بهداشت برای هر منطقه‌ای بسیار حائز اهمیت است و افتتاح آن از بروز بیماری‌های بزرگتر جلوگیری می‌کند، ضمن اینکه بهورزان شاغل در این خانه‌های بهداشت باید مورد حمایت قرار گیرند.

در شهرستان خرمشهر ۱۳ مرکز درمانی شهری و روستایی، ۲۲ خانه بهداشت و ۶ پایگاه فوریت های پزشکی فعالیت دارند.
اطلاعات ۶۳ هزار و ۵۶۲ نفر خرمشهری در سامانه سلامت ایران ثبت شده که از این تعداد ۱۴ هزار و ۴۵ نفر روستایی هستند.
۷۱۰۰/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.