افشین حاتمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: درپوشهای  منهول فاضلاب قابلیت بازیافت دارند از این رو سارقان با سرقت آنها به دنبال فروش و کسب درآمد هستند.

وی ادامه داد: در چند ماهه اخیر روزانه به طور متوسط ۱۵۰ درب منهول فاضلاب در اهواز به سرقت رفته که ضررهای مادی بسیاری را به شرکت آبفا تحمیل کرده است.

حاتمی گفت: پیش از این به صورت موردی در برخی نقاط درب های کامپوزیتی و بتن پلیمری نصب شده بود اما آمار بالای سرقت درب های فاضلاب ما را بر آن داشت که این نوع درب ها را جایگزین درب های چدنی کنیم.

وی ادامه داد: با همکاری یک شرکت دانش بنیان نصب درپوشهای  منهول کامپوزیتی به صورت پایلوت در چند نقطه انجام شد که پس از رفع ایرادها ۶۰۰ درب جدید کامپوزیتی با رفع نواقص به اهواز ارسال شد.

حاتمی با بیان اینکه کار نصب ۶۰۰ درپوش از اول شهریورماه آغاز شده است گفت: این نوع درپوشها هیچ ارزش مالی در بازار ندارند از این رو سارقان انگیزه ای برای سرقت نخواهند داشت.

وی اظهار داشت: سرقت درپوشهای منهول ها علاوه بر مخدوش کردن چهره شهر سبب به مخاطره افتادن جان شهروندان می شود، گرفتگی شبکه و پس زدگی های فاضلاب نیز از دیگر آثار سرقت است.

مدیر بخش فاضلاب شرکت آبفای اهواز افزود: حدود ۵۲ هزار درپوش منهول فاضلاب در اهواز وجود دارد که تعویض تمام آنها به چهار سال زمان نیاز دارد اما درحال حاضر اولویت شرکت آبفا نصب ۲هزار و ۵۰۰ درپوش سرقت شده است و پس از آن به سراغ درپوشهای مخدوش و شکسته می رویم.

به گفته وی از سارقان درپوش منهول های فاضلاب شکایت شده و تاکنون چندین نفر در این رابطه دستگیر شده اند.

حاتمی پیش از این نیز گفته بود: هزینه خرید هر درپوش و رینگ حدود ۶ میلیون ریال است که با استفاده از مصالح و نیز هزینه نصب به هشت میلیون ریال می رسد.

۹۸۸۷/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.