به گزارش ایرنا دکتر محمد تقی نظرپور روز یکشنبه در حاشیه بازدید از پروژه های عمرانی دانشگاه شهید چمران اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد: این پروژه ها با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۰ تا ۵۰ درصد در حال اجرا است که برخی پروژه ها قرار است در بهمن امسال به بهره برداری برسد.

وی افزود: تعدادی از پروژه ها در هفته دولت به بهره برداری رسید اما برخی از آنها دچار مشکلاتی همچون کمبود منابع شد که امید است دهه فجر امسال به بهره برداری برسند.

نظر پور بیان کرد: بهره برداری از پروژه های با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد به بالا در اولویت است و نباید پروژه های جدید غیر ضروری را شروع کنیم تا همه اعتبارات معطوف به پروژه های نیمه تمام شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص بازدید از پروژه های عمرانی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: بازدید از پروژه های در حال احداث برای رفع کمبودهای دانشگاه انجام می شود تا کمبودها برطرف شود و بهره برداری از پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالاتر در اولویت قرارگیرد.

وی اضافه کرد: اعتبارات عمرانی دانشگاه شهید چمران خوب است اما از استاندار و مسئولان استانی درخواست داریم که از هرگونه کمکی دریغ نکنند؛ البته در گذشته کمک هایی را در راستای ترمیم نیازهای فضای کالبدی این دانشگاه انجام داده اند و در ستاد وزارت از اعتبارات خود کمک می کنیم تا پروژه های عمرانی در دست احداث تسریع شود.

نظر پور ادامه داد:  اعتبارات جاری در حوزه آموزش عالی حدود ۱۷.۳ درصد افزایش یافته اما با  توجه به وضعیت تورم،  نیاز آموزش عالی کشور را تامین نمی کند به همین دلیل رایزنی زیادی با سازمان برنامه و بودجه انجام شده که هفته گذشته ۲ هزار میلیارد ریال برای تغذیه دانشگاه های کشور کمک شد که طرح تقسیم داده شده و در اختیار دانشگاه ها قرار گرفته است و یک هزار میلیارد ریال  در حساب حوزه معاونت دانشجویی وجود دارد که در این هفته طرح تقسیم داده می شود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: ۳۶ تا ۳۷ درصد  اعتبارات در شش ماه نخست امسال به دانشگاه ها اختصاص یافته که بر اساس قول رییس سازمان برنامه و بودجه که در هفته گذشته در نشست روسای دانشگاه ها در دانشگاه علامه طباطبایی تشکیل شد به چهار درصد افزایش داده شد ولی تا ۵۰ درصد شش ماه نخست سال فاصله دارد.

وی ادامه داد: از دولت و سازمان برنامه و بودجه انتظار داریم که نیازهای واقعی دانشگاه ها را تامین کند و از دانشگاه ها هم درخواست داریم با مدیریت صحیح منابع، نیازهای خود را تامین کنند که اگر قرار شد تخصیص اعتبار کمتر از ۱۰۰ درصد باشد نگران وضعیت پایان سال دانشگاه ها نباشیم.

دکتر محمد تقی نظر پور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری روز یکشنبه وارد اهواز شد و بازدید  از پروژه های دانشکده نفت و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، حضور غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدای گمنام دانشگاه و افتتاح نمایشگاه کتاب دفاع مقدس از برنامه های سفر وی بود.

 بازدید از تالار ادبیات و علوم انسانی، مجتمع آزمایشگاه دانشکده کشاورزی، دانشکده مهندسی علوم آب، بافت ساختمان قدیم دامپزشکی، سالن فرهنگی و هنری دانشگاه، مرکز خلاقیت و نوآوری و مجتمع خوابگاهی شهید علم الهدی و حضرت معصومه (س) و بازدید از دانشکده هنر شوشتر از دیگر برنامه های سفر دکتر نظر پور به خوزستان بود.

معاون پشتیبانی دانشگاه شهید چمران اهواز نیز درخصوص برخی پروژه ها به خبرنگار ایرنا گفت: امید است دانشکده علوم آب این دانشگاه تا آبان امسال افتتاح شود و اکنون کار محوطه سازی و برق رسانی آن در حال انجام است.

امین رضا نقره آبادی افزود: مرکز خلاقیت و نوآوری این دانشگاه نیز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی ادامه داد: به احتمال زیاد تا یک ماه و نیم دیگر پنج پروژه عمرانی در این دانشگاه بهره برداری خواهد شد.

۳۰۰۴ / ۶۰۳۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.