به گزارش ایرنا سید مصطفی سید هاشمی شنبه در مراسم آغاز توزیع ۲۴ هزار کالای خانگی و لوازم التحریر در مناطق سیل زده و کم برخوردار در سرسرای سازمان حج و زیارت استان بیان کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) یک هزار و ۵۴۴ مدرسه در کشور تاسیس کرده است که از این تعداد بیش از ۲۲۹ مدرسه با یک هزار و ۱۰۹ کلاس درس را در خوزستان ساخته است.

وی با اشاره به آغاز توزیع  لوازم التحریر در استان گفت: پارسال نیز ستاد اجرایی فرمان امام (ره) ۹ هزار بسته لوازم التحریر را در مناطق محروم خوزستان توزیع کرد که امسال این تعداد به ۲۰ هزار بسته افزایش یافته است ، در واقع اگر همواره مردم در کنار دولت باشند می توان بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کرد و با فقر و محرومیت مقابله نمود.

وی گفت: برای تامین بسته های حمایتی لوازم التحریردر استان یک هزار و ۵۰۰ گروه جهادی در سراسر کشور در پویش مشق احسان شرکت کردند و نوشت افزار و وسایل مورد نیاز دانش آموزان و ۲۰ میلیارد ریال پول نقد اهدا کردند.

سید هاشمی با اشاره به وقوع سیل اخیر در استان ادامه داد: در زمان وقوع سیل اخیر دراستان نیز این ستاد تقبل تهیه ۱۰هزار بسته کالای خانگی برای مناطق سیل زده را کرده بود که ۶ هزار بسته پیش ازاین توزیع شد و امروز نیز چهار هزار بسته کالای خانگی دیگر تهیه شد.

وی گفت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) همچنین تهیه ۲ هزاربسته کالای خانگی برای شهرستان زلزله زده مسجدسلیمان را بر عهده داشت که تا کنون یک هزار بسته برای این منطقه تهیه و توزیع شده است.

ساخت کارخانه تولید کاغذ در خوزستان

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در ادامه این مراسم بیان کرد: در راستای ایجاد اشتغال در استان و کاهش نرخ بیکاری و با توجه به بالا بودن قیمت کاغذ ساخت کارخانه تولید کاغذ در مسیر اهواز – دارخوین مصوب شده است که تا چهار سال آینده این کارخانه تاسیس و راه اندازی می شود.

وی گفت: مواد اولیه این کارخانه از باگاس (تفاله‌ نیشکر و سورگم ) ایجاد شده از سه کارخانه نیشکر استان تهیه می شود و اعتبار ساخت این کارخانه ۴۶۰ میلیون یورو است.

سید هاشمی ادامه داد: پیش بینی شده است که این کارخانه سالانه ۲۴۰ هزار تن کاغد تولید کند، افزایش تولید کاغذ می تواند در کاهش قیمت این کالا و کمک به افزایش عرضه آن در کشور موثر باشد.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشاره به اینکه بیش از هر استان دیگری به ایجاد اشتغال در خوزستان توجه داریم افزود: این ستاد ۲۱ هزار شغل در خوزستان با سرمایه گذاری ۳۴۰ هزار میلیارد ریال ایجاد کرده است.

بر اساس گزارش ایرنا ستاد اجرایی فرمان امام (ره) امروز شنبه توزیع ۲۴ هزار بسته حمایتی کالای خانگی و لوازم التحریر را در مناطق محروم و سیل زده استان آغاز کرد.

در این مراسم همچنین از چند فرزند خانواده های شهدای مدافع حرم استان تجلیل و به آن ها بسته های لوازم التحریر اهدایی از سوی رهبر معظم انقلاب تقدیم شد.

۷۱۵۸/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.