به گزارش ایرنا سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور پیش از خطبه های نماز جمعه اهواز اظهار داشت: هفته دفاع مقدس یا آور ایثارگری ها و مقاومت ملت ایران اسلامی و نیروهای مقدر جمهوری اسلامی است که برگ زرینی در تاریخ ملت ماست .

وی افزود: این مقاومت طلایی هر ساله باید گرامی داشته شود و مجاهدت های رزمندگان بیان شود  چرا که هرچه داریم از این مقاومت ها داریم .

فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان ادامه داد: در سال ۵۹ دشمنان ما دورهم جمع شدند و صدام دیوانه را تحریک کردند تا به کشور و عزت ما تجاوز کند در حالی که کمتر از ۱۹ ماه از عمر جمهوری اسلامی نگذشته بود و به دنبال ساماندهی زیرساخت های اصلی نظام بودیم . 

وی بیان کرد : امام خمینی (ره) برای ساختن خرابی های نظام مردم را بسیج کرده بودند اما دشمن در اقدامی ددمنشانه به دنبال تحقق اهداف پنهان و آشکار خود بود.

سرتیپ پاسدار شاهوار پور گفت: دشمن قصد داشت خوزستان را از ایران جدا کند و با زمینه چینی با حمله به روستاها و شهرهای مرزی و تجاوزات هوایی و زمینی زمینه را برای اقدامات بعدی خود فراهم کردند و در ۳۱ شهریور ۵۹ دشمن برای برهم زدن ساختار هوایی و زمینی تجاوز همه جانبه هوایی را انجام و بیش از ۲۰ نقطه ایران هدف قرار گرفت .

وی تصریح کرد : دشمن گمان داشت سه روزه و هفت روزه خوزستان و تهران را به صورت کامل اشغال کند اما ملت ما بیدار شد و مانع این نیت شوم شد.

فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان گفت: محور اصلی تجاوز دشمن خوزستان و شهر خرمشهر بود و  قصد داشتند آن را  سه روزه تصرف کنند اما مدافعان خرمشهر ۳۵ روز مقابل دشمن مقاومت کردند .

وی ادامه داد: نخستین گام شکست دشمن و مقاومت مدافعان ما در دروازه های ورودی خرمشهر بود و در دشت آزادگان نیز رزمندگان ما جانانه مقابل دشمن جنگیدند .

سرتیپ پاسدار شاهوار پور گفت: در منطقه غرب شوش و اندیمشک نیز دشمن به قصد اینکه حساسترین محور خوزستان(جاده خوزستان - لرستان) را قطع کند نیروهای خود را حرکت داد اما پاسداران ، بسیجیان و نیروهای مردمی با دست خالی مقابل دشمن ایستادگی کردند .

وی بیان کرد : امید صدام روز به روز کمتر می شد و نیروهای ما به این باور رسیدند که با تکیه بر باورهای خودی می توانند هر گونه تهدیدی را پاسخ دهند.

فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان گفت: دشمنان ما شعارهای به ظاهر دوستانه می زدند و می گفتند ما آتش بس را بپذیریم و ما نیز باید تصرف های دشمن را بپذیریم و با مذاکره دشمن را از مرزها خارج کنیم اما ملت شیعه ما عاشورا و امام حسین(ع) را باور دارند و با تکیه بر این باور ، دشمن را بیرون راندند .

وی گفت: هیچ کارخانه ای در ایران نبود که مورد حملات دشمن قرار نگرفته باشد و امکان صدور نفت به صفر رسیده بود اما مردم ما همچنان مقاومت می کردند.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور گفت: هرچه تجاوزهای دشمن بیشتر می شد باورهای ملت ایران برای مقاومت بیشتر می شد در حالی که دشمن پس از ناامیدی خود از سلاح های شیمیایی استفاده کرد.

فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان در پایان گفت: برای حادثه ۳۱ شهریور دشمن سال ها برنامه ریزی کرده بود که با یک توطئه و  عملیات تروریستی اقتدار نیرورهای مسلح را کمرنگ جلوه دهد اما بازهم در این هدف ناکام ماند.

۹۵۹۴/۶۰۶۴

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.