به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام سیدمحمود موسوی در نشست ستاد اربعین حسینی خرمشهر در مرز شلمچه به استقرار ۹۶ موکب در چهار ورودی استان خوزستان در ایام اربعین اشاره کرد و گفت: در مرز شلمچه در حد فاصل میدان مقاومت تا مرز ۴۰۰ موکب و در مرز چذابه نیز ۳۰۰ موکب مستقر می‌شوند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات خوزستان در رابطه ظرفیت‌های خدمات‌رسانی به زوار اربعین در مرزهای خوزستان گفت:  در مرز شلمچه بستر برای اسکان روزانه ۱۰۰ هزار نفر و تغذیه ۲۰۰ هزار نفر فراهم شده است و در مرز چذابه نیز برای اسکان ۸۰ هزار نفر به صورت روزانه و تغذیه ۱۸۰ هزار زایر امکانات پیش بینی شده است.
حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه همه موکب‌ها مردمی هستند افزود:اگر دستگاههای اجرایی قصد برپایی موکب را دارند باید با امکانات لازم وارد عمل شوند و در صورت ناتوانی در تامین مایحتاج برای استقرار موکب اقدام نکنند.
 مسئول ستاد بازسازی عتبات خوزستان به مشکل تامین آب آشامیدنی در مرزهای خوزستان اشاره کرد و گفت: مشکل تامین برخی اقلام همچون نان ، گاز، یخ حل‌ شده اما هنوز آب مورد نیاز موکب ها تامین نشده است و از آنجا که آب آشامیدنی حتما باید بسته بندی باشد لذا  تنها برای مرز شلمچه به ۵۰ تریلر آب‌معدنی نیاز است که این میزان معادل مصرف ۲ گذرگاه مرزی کشور است.
وی در ادامه خواستار جلوگیری از تردد موتورسیکلت ها برای افزایش امنیت زایران و در نظر گرفتن محلی مناسب برای موکب اتباع غیر ایرانی با توجه به نامناسب بودن محل اختصاص یافته پارسال شد.

 در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

مسیر ۱۵ کیلومتری میدان مقاومت خرمشهر تا مرز شلمچه در اربعین پارسال محل استقرار بیش از ۴۰۰ موکب خدمت رسان به زایران بود.  

۷۱۰۰/ ۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.