خلیلی منیعات روز شنبه در گفت و گو با ایرنا عمده محصول خرمای خریداری شده برای بسته بندی را از نوع استعمران اعلام کرد و اظهار داشت : بیشتر خرمای بسته بندی شده در ۳۲ کارگاه فعال در شادگان به خارج از کشور صادر می شود. 
وی افزود: خرمای شادگان به کشورهای ارمنستان، ازبکستان، امارات متحده عربی، روسیه، ترکیه و روسیه و همچنین برخی شهرهای کشور صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان گفت: علاوه بر بسته بندی خرما، کار تولید شیره خرما به صورت طبیعی که ارزش صادراتی بالایی دارد در کارگاه های تولیدی شادگان انجام می شود. 
منیعات تصریح کرد: در ۳۲ کارگاه بسته بندی خرما برای پنج هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغالزایی شده است که روزانه حدود سه هزار تن خرما را بسته بندی می کنند. 
وی افزود: با توجه به سال آبی خوب محصول خرمای برداشت شده از نخلستان های شادگان رشد ۲۵ درصدی داشته و اگر خسارت سیل نبود این میزان به ۱۰۰ درصد افزایش می رسید. 
شادگان یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما با بیش از ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت است، استعمران، گنطار، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در شادگان است. 
استان خوزستان جزو سه استان اول در تولید خرمای کشور است که بیشترین سهم تولید خرمای استعمران را به خود اختصاص داده است که ارزش صادراتی بالایی دارد. 

۷۱۰۴/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.