به گزارش ایرنا، فدراسیون جهانی بسکتبال (فیبا) در گزارشی از مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ به حضور پر رنگ حدادی ( برترین سنتر آسی) و نقش و تاثیر او در بردهای تیم ملی پرداخت.

در گزارش فدراسیون جهانی بسکتبال آمده است ایران پس از ۲ دوره غیبت در المپیک، بار دیگر موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

حامد حدادی بازیکن ۲۱۸ سانتی متری و با تجربه ایران در کنار صمد نیکخواه بهرامی تنها بازیکنان باقی مانده از المپیک ۲۰۰۸ هستند که همچنان در تیم ملی حضور دارند و در جام جهانی چین و کسب سهمیه المپیک توکیو نیز نقش داشتند.

تیم ملی ایران ابتدا در مصاف با تیم های پورتوریکو، تونس و اسپانیا تن به شکست داد اما در ادامه با کسب ۲ پیروزی برابر تیم های آنگولا و فیلیپین به عنوان بهترین تیم آسیایی به صورت مستقیم راهی رقابت های المپیک توکیو ۲۰۲۰ شد.

حدادی به همراه تیم ملی در رقابت های قهرمانی آسیا سال های ۲۰۰۷، ۲۰۰۹ و ۲۰۱۳ به نشان طلا رسید همچنین در بازی های آسیایی اینچئون و دوحا به نشان نقره و برنز دست یافت.

این بازیکن ۳۴ ساله سابقه پنج فصل بازی در لیگ بسکتبال حرفه ای آمریکا (NBA) را در کارنامه دارد همچنین برای تیم های شاهین اهواز، پیکان، النصر امارات، صنام تهران، صباباتری، ممفیس گریزلیز، داکوتا ویزاردز، ملی حفاری اهواز، فینیکس سانز، نهنگ‌های آبی سیچوآن، مهرام، پتروشیمی بندر امام و سیچوان جینکیانگ وال را در کارنامه دارد.

۹۸۷۹/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.