به گزارش ایرنا، در این اجتماع باشکوه، که با حضور اقشار مختلف مردم شهرها و روستاهای این شهرستان برگزار شد، عزاداران در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یاران باوفایش به سینه زنی و عزاداری پرداختند.
امام جمعه گتوند در این آیین معنوی با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش گفت: همه امروز آمده ایم فرزندان و جان خود را در راه امام حسین(ع) و یاران باوفایش فدا کنیم.
حجت الاسلام اسماعیل اسدپور افزود: این غفران الهی در روز تاسوعای حسینی، پیامبر اکرم(ص) ۱۴۰۰ سال پیش وعده آن را خدا به او داده است که شیعیان هر چه دارند فدای ابا عبدالله الحسین(ع)، فاطمه زهرا(س) و اهل بیت (ع) می کنند.
وی افزود: مهدی فاطمه اگر می خواهد بیاید، علمدارانی مانند ابوالفضل العباس(ع)، ریش سفیدانی همانند حبیب بن المظاهر(ع)، جوانانی همچون حضرت علی اکبر(ع) و زنانی مانند حضرت زینب(س) می خواهد.
فرماندار گتوند نیز در این آیین با تشکر و قدردانی از حضور باشکوه مردم شهرستان گتوند در این آیین از همه دست اندرکاران برگزاری این آیین تشکر و قدردانی کرد.
عبدالرضا احسانی نیا در پایان افزود: امروز همه اقشار مختلف مردم وفاداری خود را به حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و یاران با وفایش نشان دادند و سال به سال این آیین در گتوند باشکوه تر برگزار می شود.
عزاداران حسینی شهرهای گتوند، ترکالکی، جنت مکان،صالح شهر،سماله و روستاهای توابع شهرستان گتوند یکشنبه شب  نیز در شب تاسوعای حسینی با حضور در مساجد، حسینیه ها، اماکن مذهبی و خیابان ها عزاداری و سینه زنی کردند. 
به گزارش ایرنا، آیین عزاداری روز عاشورا نیز در تمام نقاط مختلف شهرستان به صورت دسته جات عزاداری در خیابان های به‌ سمت گلزار شهدا و اماکن مذهبی حرکت کرده و در ظهر عاشورا نیز نماز ظهر را اقامه خواهند کرد.
روز تاسوعا نزد شیعیان از اهمیت بالایی برخوردار است. شیعیان این روز را منتسب به عباس بن علی(ع)  نیز می‌دانند، و در این روز به سوگواری می‌پردازند.
۷۴۶۷/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.