به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سیدعبدالنبی موسوی فرد یکشنبه شب در نشست کمیته همکاری حوزههای علمیه و آموزش و پرورش خوزستان در مسجد رضوان اهواز اظهار داشت: زمانی که تاریخ ایران را مطالعه می کنیم به شخصیت های نظیر بوعلی‌سینا و زکریای رازی می رسیم که در حوزه های علمیه پرورش یافتند و تمامی کشورها از ثمره علم این بزرگان بهره مند شدند.

وی افزود: اکنون نیز باتوجه به ظرفیت های نظام مقدس اسلامی و توصیه اکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت آموزش و پرورش که در سال های گذشته حلقه مفقوده جامعه ما به شمار رفته و همواره مورد بی مهری قرار گرفته ، به این مسأله می رسیم که باید بیش از گذشته در زمینه تقویت دانش آموزان ، آموزگاران و معلمان دینی و بخصوص تعامل میان حوزه و آموزش و پرورش تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در خوزستان ادامه داد: پرورش همواره بر آموزش تقدم داشته و در سال های اخیر فعالیت مدارس امین باعث شده خانواده هایی که از دین فاصله گرفته بودند به واسطه تربیت فرزندانشان به آموزه های دینی بیشتر توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد اظهار داشت:  امروزه بسیاری از خانواده ها به دنبال ثبت نام فرزندان خود در مدارس امین هستند و این نشان دهنده تأثیرگذاری تربیت دینی در سطح این مدارس است .

وی بیان کرد : باید در کنار علوم دینی به علوم پایه نیز توجه شود چرا که رشد علمی کشور نیازمند تقویت تمامی علوم است اما اگر علمی جدای قرآن باشد، همان  علم غربی است که رواج پیدا می کند و مصیبت های فراوانی را برای جامعه اسلامی به همراه دارد .

نماینده ولی فقیه در خوزستان گفت: ارتقای جایگاه آموزش و پرورش یکی از اولویت های خوزستان است چراکه حق مردم این استان نیست که خانواده ها هنوز دغدغه آموزش فرزندان خود را داشته باشند.

وی افزود: اکنون با کمک نخبگان استان سعی داریم بستر مناسب را برای تقویت آموزش های دینی در خوزستان فراهم کنیم تا سطح درسی و تربیتی آموزش و پرورش را به تراز مطلوب نظام مقدس اسلامی برسد.

۹۵۹۴/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.