به گزارش ایرنا حجت الاسلام صادق مرادی روز یکشنبه در دیدار با هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اهواز و فعالان بخش خصوصی با تاکید بر اینکه مطالبه‌گری یکی از مواردی است که از سوی مقام معظم رهبری همواره مورد تاکید قرار گرفته است، افزود: مشکلاتی که امروز بخش خصوصی در استان خوزستان با آنها رو به رواست موضوعی است که باید با استفاده از ظرفیت های مختلف و به ویژه نمایندگان مجلس در جهت رفع آنها گام برداشت.

وی با اشاره به اهمیت قانونگذاری در راستای رونق تولید در کشور، گفت: چارچوب مشکلات بخش خصوصی مشخص است و باید با همکاری نسبت به برطرف کردن موانع اقدام کرد.

این عضو شورای اداری استان خوزستان با اشاره به دیدار خود با رئیس قوه قضاییه، بیان داشت: آیت الله رئیسی بر ارتباط هرچه بیشتر دادگستری با جامعه بازار و بخش خصوصی تاکید داشته تا از این طریق شاهد بهبود وضعیت اقتصادی باشیم.

مرادی به وضعیت اقتصادی و مشکلات گریبانگیر مردم اشاره کرد و گفت: در این راستا دادگستری اقدامات و برنامه ریزی هایی جدی را آغاز کرده تا بتواند در بهبود شرایط همراهی و همکاری داشته باشد.

دادگستری برای رفع مشکلات بخش خصوصی همکاری می کند

وی تصریح کرد: دادگستری با تمام ظرفیت و امکانات این آمادگی را دارد با بخش خصوصی برای حل مشکلات همکاری کند اما در این بین لازم است فعالان اقتصادی نیز برای رفع مشکلات راهکاری های اساسی و کاربردی خود را ارائه کنند.

رئیس دادگستری استان خوزستان در بخش دیگری از این نشست به اهمیت کمیسیون مالیاتی اشاره کرد و گفت: این کمیسیون ارتباط مستقیمی با بهبود شرایط کاری بخش خصوصی دارد که در این راستا برای تاثیرگذاری هرچه بیشتر آن برنامه ریزی خواهد شد.

مردادی همچنین در حوزه اخذ مجوزها ی کسب و کار برای فعالیت های اقتصادی، گفت: صدور اینگونه مجوزها در برخی از کشورها طی چند دقیقه انجام می شود در صورتی که در بهترین حالت ممکن صدور همه مجوزهای لازم برای استفاده بخش خصوصی کشور ما به بیش از یک سال زمان نیاز دارد.

به گفته وی دادگستری استان برای رسیدگی به این شرایط در استان خوزستان برنامه ریزی کارشناسی شده ای را در دستور کار قرار داده است.

رئیس دادگستری استان خوزستان به پاسخگو نبودن نیازهای اقتصادی جامعه از سوی بانک ها انتقاد کرد و گفت: استفاده از ظرفیت بانک ها امری ضروری است و در این راستا اگر بخش خصوصی راهکاری داشته باشد از آن حمایت خواهیم کرد.

۹۹۳۱/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.