به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری خوزستان، حجت الاسلام سعید سعدی در نشست اعضای بسیج حقوقدانان خوزستان اظهار کرد: اگر بخواهیم در جامعه ای فضای معطر امر به معروف و نهی از منکر برقرار شود باید آن را از مسئولان آن جامعه آغاز کرد.
وی گفت: درخواست دستگاه قضایی از ستاد امر به معروف و نهی از منکر این است که در راه پر فراز و نشیب مبارزه با فساد، همراه دستگاه قضایی باشد و این دستگاه را در این مسیر تنها نگذارد.
حجت الاسلام سعدی درادامه افزود: هرچه انسان در جایگاه رفیع تری نسبت به سایرین باشد، مسئولیت اجتماعی بیشتری به عهده دارد و به اندازه جایگاهش در جامعه اثرگذار است بنابراین امر به معروف و نهی از منکر در مورد وی با اهمیت بیشتری مصداق می یابد.
وی بیان کرد:بسیاری از مردم آرزوی دریافت منصب و مطرح شدن در جامعه را دارند و طبق فرهنگ اسلام اگر کسی دلش می خواهد به مقام و جایگاه بالاتری برسد، باید رقابت های خاصی را بربتابد که یکی از آن ها این است که با شدت و حدت بیشتری در معرض امر به معروف و نهی از منکر قرار دارند.
معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان با بیان این که با ارائه آمار چه واقعی و چه غیر واقعی نمی توان جامعه را تغییر داد گفت: باید دید نتیجه اقداماتی که صورت گرفته، به چه نتیجه ای منجر شده و چه تاثیری در جامعه داشته است.
وی تصریح کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر به مصوبه جدید نیاز ندارد بلکه مصوبات قبلی باید بازخوانی و به آن عمل شود.
سعدی اظهار کرد: مهمترین چیزی که امروز توسط ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید آموزش داده شود، آموزش مطالبه گری به مردم از مسئولان در خصوص احقاق حق، اجرای عدالت و مبارزه با فساد در جامعه است.
وی بیان داشت: در آستانه تحول و انتخابات در مجلس شورای اسلامی هستیم و همه باید این را بدانیم که انسان های فاسد، زینت هیچ جناحی نیستند و به هیچ جریانی آبرو و مشروعیت نمی بخشند و باعث ماندگاری آن نمی شوند.
معاون منابع انسانی دادگستری خوزستان از نامزدهای انتخاباتی خواست که پیش از آن که بخواهند کارزار انتخاباتی را رقم بزنند و به کسب رای فکر کنند، به فکر پیشرفت کشور و حفظ الگوهای اصیل اسلام در جامعه باشند.
وی با تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری محرم و گرامی داشت یاد شهدای کربلا اظهار داشت: حضرت ابوالفضل (ع) از خوبی وفاداری به امام حسین (ع) گفت تا خیانت را نهی کرده باشد و ما نیز امیدواریم با قرار دادن ارزش های اسلامی به عنوان محور زندگی مان و قرار دادن اصل امر به معروف و نهی از منکر در رفتار زندگی خود، مسیر درستی که خداوند برای ما قرار داده است را به سلامت طی کنیم.
۶۰۶۵/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.