به گزارش ایرنا در این ملاقات مرزی که به میزبانی مرزبانی عراق در مرز شلمچه برگزار شد احمد سیاهپوش سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بصره عراق ، سرهنگ منصور رضا عزیزی فرمانده هنگ مرزی خرمشهر ، عمید علا جانشین مرزبانی استان بصره ، عمیدعلی خزعل المالکی مدیر مرز شلمچه همچنین کوروش مودت معاون استاندار خوزستان و فرماندار خرمشهر حضور داشتند.

در این نشست مشترک در خصوص اتخاذ تمهیدات لازم برای تسهیل در تردد زایران اربعین حسینی در خاک عراق تصمیم گیری شد.

به گزارش ایرنا  استاندار خوزستان نیز شنبه شب ضمن بازدید از گذرگاه مرزی شلمچه و شرکت در در نشست ستاد اربعین حسینی استان خوزستان گفت: اربعین امسال با رایگان شدن روادید خوزستان میزبان جمعیت بیشتری از زایران اربعین نسبت به سالهای گذشته می باشد لذا افزایش ظرفیت ها به خصوص تقویت دکل های مخابراتی، گیت های ورود و خروج زائران ایرانی و اتباع خارجی، امکانات بهداشتی و افزایش ظرفیت پارکینگ خودروها و جاده ها در این گذرگاه مرزی ضروری است.

غلامرضا شریعتی بر رفع نواقص و کمبودها در مرز شلمچه تاکید کرد و گفت: باید تلاش شود نواقص و کمبودها در گذرگاه مرزی شلمچه برطرف شوند چرا که شلمچه همواره بهترین گذرگاه مرزی کشور در ایام اربعین بوده است.

در اربعین پارسال بیش از ۵۳۵ هزار زائر ایرانی و خارجی از مرز شلمچه تردد کردند که از این تعداد ۳۹۶ هزار و ۶۷۲ زائر ایرانی و ۱۳۸ هزار و ۴۷۰ نفر زائر خارجی بودند.

مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر یکی از ۲ گذرگاه مرزی استان خوزستان برای تردد زائران اربعین حسینی است.

 ۲۷ مهرماه ۱۳۹۸ مطابق با بیستم صفر روز اربعین حسینی است.

حرکت تدریجی کاروان‌های اربعین حسینی به سمت ۲ گذرگاه بین المللی چذابه و شلمچه در استان خوزستان از هفتم مهرماه (اول صفر) شروع می‌شود.

۷۱۰۴/۶۰۶۸

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.