به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدعبدالنبی موسوی فرد بعداز ظهر روز دوشنبه در همایش مسئولان و دست اندکاران هیاتهای مذهبی اهواز در سرسرای اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خوزستان با طرح این سوال که "چگونه است با این محافل و مجالس باعظمت که در ماه های محرم و صفر به اوج می رسد ولی هنوز آسیب های اجتماعی و معرفتی در جامعه ما وجود دارد "، اظهار داشت:نقص از ما است نه مجالس عزاداری ، مثل اقامه نماز که باید ما را از گناه بازدارد ولی چون حضور قلب نداریم و آداب نماز را رعایت نمی کنیم اثر نماز که بازدارندگی از گناه است خود را نشان نمی دهد.
امام جمعه اهواز افزود: اگر نماز ما نماز واقعی باشد ما تربیت می شویم و آسیب های اجتماعی ، انحرافات فکری و کجروی ها در جامعه ما از بین می رود یا حداقل کاهش می یابد.  
وی در ادامه مسئولان هیاتهای مذهبی و عاشورایی را به عمق بخشیدن بیشتر به آیین های عزاداری فرا خواند و افزود: رونق و عمق بخشی به آیین های مذهبی تنها با امکانات بیشتر محقق نمی شود چه بسا در جاهایی مثل برخی از کشورهای عربی امکانات و ابزارهای مادی هست ولی انحرافات زیادی نیز وجود دارد.
امام جمعه اهواز با تبیین فلسفه سینه زنی و اشک ریختن برای امام حسین(ع) بیان کرد: در روایات زیادی از امامان معصوم(ع) بر برپایی عزاداری ها واشک ریختن ها تاکید شده است.
وی ریشه نهضت اسلامی در ایران را برگرفته از نهضت عاشورای حسینی بیان کرد و افزود: عاشورا ، عزاداری های سنتی  و محافل و مجالس مذهبی در شتاب بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی نقش مهمی ایفا کرد.
در این همایش مدیرکل تبلیغات اسلامی خوزستان گفت:هیاتهای مذهبی و عاشورایی  نقش محوری در برپایی آیین های عزاداری و مردمی کردن آن دارند.
حجت الاسلام محمد مهدی نبی زاده تاکید کرد سازمان تبلیغات اسلامی هرآنچه در توان دارد در خدمت هیاتهای مذهبی خواهد بود و تلاش خواهد کرد نیازهای و مشکلات آنان را برطرف کند.
وی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در ۲ مقوله بیمه هیات های عزاداری و کمک به تامین اقلام غذایی مورد نیاز با نرخ مصوب دولتی اقدام خواهد کرد.
ممنوعیت قمه زنی در هیئات عزداری در ایام محرم ، توقف آیین های عزاداری در ساعت ۲۴ ، برخورد با موکب های بدون شناسنامه ، تامین امنیت تکایا و نظارت و دقت بر توزیع نذری هایی که ممکن است توسط افراد ناباب توزیع شود از مسائل مطرح شده در این همایش بود.
در این همایش تعدادی از مسئولان هیات های مذهبی و عزاداری اهواز مشکلات و دغدغه های خود در آستانه ماه محرم و صفر بیان کردند.
تامین اقلام غذایی با نرخ مصوب ، مشارکت خیرین در تامین نیازهای هیات ها ، تامین امنیت محافل عزاداری ، ضرورت هماهنگی بیشتر با ماموران پلیس و پرهیز از برنامه های ضعیف و کم عمق ، تعمیق اتحاد و همبستگی و پرهیز از دودستگی و اختلافات جزیی از محورهای سخنان مسئولان هیئات مذهبی اهواز بود.
۶۰۶۵ /۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.