به گزارش ایرنا امید حاجتی روز دوشنبه در جشنواره شهید رجایی استان در سالن امام رضا(رع) شهرک نفت اهواز با اشاره به تعیین اولویت در زمینه ارزیابی شاخص های اختصاصی، گفت: در این قالب ارزیابی ها در ۶ محور مختلف انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه در اولین شاخص یعنی مشارکت عمومی و خصوصی هیچ کدام از دستگاه های استان امتیازی کسب نکرده اند، گفت: در ارزیابی دستگاه‌های اجرایی استان به موضوع اشتغال با توجه به میزان نرخ بیکاری اهمیت ویژه‌ای داده شد.

حاجتی همچنین گفت: توسعه پایدارمنطقه‌ای استان بر اساس سند آمایش سرزمینی یکی دیگر از این شاخصهاست؛ زیرا سند آمایش سرزمینی به عنوان یک سند بالادستی محسوب می شود.

دبیر جشنواره شهید رجایی استان یادآور شد: این ارزیابی ها بر اساس نیازهای واقعی استان صورت گرفته است تا بهتر از گذشته برای رفع مشکلات استان برنامه ریزی کنیم.

 وی تصریح کرد: اگر ارزیابی ها به صورت شکلی و یکنواخت انجام می شد خیلی از دستگاه‌ها امتیازات بهتری کسب می کردند اما در این صورت دیگر نیازهای استان از مشخصه‌های روشنی برخوردار نبود.

حاجتی اظهارداشت: ارزیابی دستگاه های اجرایی مشمول شرکت در جشنواره شهید رجایی استان در حالی انجام شد که از بین ۷۶ دستگاه  تعداد ۶۴ دستگاه رتبه بندی شدند و ۱۲ اداره دولتی دیگر همکاری برای مشارکت در این جشنواره و انجام ارزیابیها با دبیرخانه جشنواره انجام ندادند.

وی افزود: شرکت گاز، کمیته امداد امام خمینی(ره)، دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، دانشگاه علوم فنون خرمشهر، دانشگاه شهید چمران اهواز، اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، دانشگاه پیام نور، شرکت بیمه ایران، دانشگاه صنعتی خاتم بهبهان، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و شهرداری اهواز دستگاه هایی هستند که در بحث ارزیابی این جشنواره مشارکت نکرده اند.

دبیر جشنواره شهید رجایی استان با تاکید بر اینکه ارزیابی همه دستگاه های اجرایی در قالب جشنواره شهید رجایی الزامی است،  ادامه داد: با هماهنگی که صورت گرفته مقرر شده در سال آینده دانشگاهها نیز مشارکت بهتری داشته باشند.

عملکرد ضعیف دستگاه های دولتی در جلب مشارکت بخش خصوصی 

حاجتی در بخش دیگری از این مراسم گفت: در این جشنواره شاخص های ارزیابی بر اساس عملکرد سال ۱۳۹۷ دستگاه های اجرایی استان امتیازدهی شده اند که از جمله آنها موضوع شاخص مشارکت عمومی خصوصی است.

وی با اشاره به اینکه استان در سال ۱۳۹۶ از عملکرد خوبی برخوردار بوده است، گفت: این در حالی است که در سال گذشته با وجود اعمال تحریم ها و نیز محدودیت درآمدهای دولت، دستگاه های اجرایی استان نتوانسته اند عملکرد مطلوبی در این زمینه به ثبت برسانند.

 دبیر جشنواره شهید رجایی استان خوزستان تصریح کرد: به همین منظور تصمیم گرفته شد تا در روزهای آینده برای رسیدگی به این وضعیت با مدیران استانی نشستی برگزار شود تا در این خصوص با آنها اتمام حجت شود.

به گفته وی انتظار می رود از این طریق بتوان در زمینه مشارکت عمومی خصوصی در واگذاری پروژه های عمرانی و تکمیل آنها شرایط بهتری برای استان به وجود بیاید.

 شرکت شهرک‌ های صنعتی خوزستان، سازمان امور اقتصاد و دارایی استان، شرکت برق منطقه ای خوزستان، اداره کل استاندارد استان و سازمان جهاد کشاورزی خوزستان به عنوان پنج دستگاه اجرایی که بدون گروه بندی دارای بیشترین امتیاز در حوزه شاخص های اختصاصی و عمومی هستند، معرفی شدند.

/۶۰۰۲/۹۹۳۱

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.