به گزارش ایرنا ناصر آریایی شامگاه پنجشنبه در آیین آغاز اکران آثار سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان در سینما هلال اهواز اظهار داشت: صاحب اصلی این جشنواره هنری کودکان هستند لذا تلاش شده آثار  سرشار از نشاط و سرزندگی باشند و در نهایت رویدادی نتیجه بخش برای برای کودکان و استان رقم بخورد.

وی با اشاره به اهمیت برنامه ریزی برای کودکان و نوحوان در کشور افزود:  کودکان و نوجوانان نسلی هستند که در آینده سکان هدایت جامعه را  به دست می گیرند و ضرورت دارد از اکنون خلاقیت و فعالیت های آنها مورد توجه قرار گیرد.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از خانواده ها خواست رویکرد  تربیتی برنامه ریزی شده را برای فرزندان خود در نظر بگیرند و با استفاده از هنر و فرهنگ و برنامه های متنوع آنها را از آسیبهای اجتماعی مطلع سازند.

وی نقش جشنواره های هنری را در پرورش ذهن و فکر کودکان مهم دانست و گفت: از طریق این جشنواره ها می توان مبانی هنری را به کودکان و نوجوان یاد داد که در بروز استعدادها بسیار مهم است.

به گزارش ایرنا سی و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان از ۳۱ مرداد تا چهارم شهریور سال جاری همزمان با سراسر کشور در اهواز در حال برگزاری است.

در این جشنواره ۱۰ فیلم کودک و نوجوان از سینمای ایران، فرانسه و مکزیک به نمایش در می‌آید و فیلم‌های خارجی به صورت دوبله فارسی اکران می‌شوند.

در این جشنواره در ۲ نوبت ۱۹:۳۰و ۲۱:۳۰  در سینما هلال اهواز هر روز ۲ فیلم به نمایش در می‌آید که در نخستین شب جشنواره "داستان‌های باغ جادویی آنتوان کرینگز به کارگردانی آنتوان کرینگز و آرنود بورن از فرانسه و پویانمایی "بنیامین"به کارگردانی محسن عنایتی نوش آبادی از ایران اکران شد.

"جزیره گنج" به کارگردانی حمیدرضا لوافی از ایران، "قطار آن شب" به کارگردانی حمیدرضا قطبی از ایران، پویانمایی "جوانمردان" به کارگردانی علی احمدی از ایران، "بیست و سه نفر" به کارگردانی مهدی جعفری از ایران، "اینجا خانه من است" به کارگردانی خیرالله تقیانی پور" از ایران، "منطقه پرواز ممنوع" به کارگردانی داساگر از ایران، "غر غرو وارد می شود" به کارگردانی آندرس کونوریه از مکزیک و "تورنادو" به کارگردانی سید جواد هاشمی از ایران از جمله فیلم های این دوره از جشنواره در اهواز هستند.

در بخش جنبی این جشنواره نیز کارگاه های آموزش فیلمنامه نویسی کودک و نوجوان، کارگاه عروسک سازی، اجرای نمایش عروسکی، موسیقی کودک، غرفه های متنوع از قبیل فروش بازیهای فکری، نقاشی چهره کودکان، ایستگاه نقاشی، آموزش فیلم سازی، جلسات نقد و بررسی  با حضور ۳۰داور کودک و نوجوان برگزار می شود.

۷۱۶۴/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.