به گزارش ایرنا شهلا عموری روز پنجشنبه در چهلمین نشست شورای گفت وگوی دولت با بخش خصوصی استان با اشاره به سهم بالای خوزستان در اقتصاد کشور، گفت: ۹.۷ درصد از اقتصاد ملی به همراه نفت در استان خوزستان اختصاص دارد که این سهم بدون احتساب نفت در جایگاه چهارم و برابر با ۶ درصد اقتصاد کشور است.

وی ساختار خوزستان را ۱.۵ برابر بیشتر از میانگین کشوری، دولتی دانست و گفت: ۱۶.۴ درصد از افراد شاغل در استان را کارکنان دولت تشکیل می دهند در صورتی که این شاخص در کشور ۱۱.۶ درصد گزارش شده است.

رئیس اتاق بازرگانی اهواز ادامه داد: خوزستان نسبت به دیگر استان های کشور بیشترین واحدهای دچار رکود رادارد که آسیب پذیری آنها نسبت به دوره های گذشته بیشتر شده است .

عموری به خسارت ۱۶۱ هزار میلیارد ریالی واحدهای تولیدی و اقتصادی استان به دلیل سیل اخیر استان اشاره کرد و گفت: در این شرایط به نظر می رسد که از جمله خواسته های فعالان بخش خصوصی دریافت نشدن مالیات بر ارزش افزوده از معاملات اعتباری و غیر نقد تا زمان دریافت مابه ازای خدمت و نیز تشکیل هیاتهای حل اختلاف مالیاتی بدوی و تجدید نظر با نماینده بخش خصوصی است که در اصلاح ماده ۱۴۴ قانون مالیات های مستقیم  قید شده است .

سهم خوزستان از درآمد حاصل از مالیات بر ارزش افزوده مشخص نیست

عضو شورای شهر اهواز نیز در این نشست با اشاره به سهم پایین شهرداری های استان از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده نسبت به دیگر استان های کشور، گفت: این درحالی است که به دلیل وضعیت اقتصادی استان ، باید این سهم در خوزستان بیش از میزان تعیین شده باشد.

سید هادی قنواتی خواستار شفاف سازی درباره سهم استان در این زمینه شد و افزود: علاوه بر این هم اکنون برای شهرداری اهواز به  مبلغی بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال اجراییه صادر شده که باعث مسدود شدن حساب ها شده و  برای رفع این مشکل ،خواستار همکاری اداره کل امور مالیاتی استان هستیم.

۹۹۳۱/۶۰۰۲

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.